Proiectul „Să învățăm despre animale“ este de fapt un program educațional prin care se dorește responsabilizarea copiilor în relația cu animalele. Acesta a fost lansat oficial săptămâna trecută, la o școală din Capitală. Dintre școlile pilot incluse în proiect fac parte și Liceul Teoretic Radu Popescu și Școala nr. 3, ambele din Popeşti-Leordeni.

Grupul țintă este reprezentat de copiii cu vârste între 6 și 11 ani, fiind structurat pe două categorii – 6 – 9 ani și 9 – 11 ani. ”Profesorii pot beneficia de un ghid, care să le ofere informații despre cum pot să-i învețe pe copii cum să interacționeze cu animalele”, a afirmat Veronica Păun, coordonatoarea locală a proiectului, explicând că acti­vi­tățile din program se adresează, pentru început, doar învățământului primar. ”În scurt timp, cel mai probabil de la începutul anului școlar viitor, urmează să extindem programul la nivel național și, de ce nu, să accedem și la nivel liceal. (…) Copiii vor învăța importanța empatiei față de animale și vor fi capabili să înțeleagă nevoile acestora. Astfel, copiii vor deveni în viitor stăpâni responsabili pentru animalele de companie“, a mai spus ea.

 

Un alt mod de abordare…

Sabine Zwiers, director european de campanii al organizației inter­naționale pentru bunăstarea animalelor World Animal Protection, a afirmat că în România problema legată de câinii fără stăpân este mai veche și este timpul modificării modului de abordare. „Sperăm ca acest program educațional să ajute să se facă trecerea de la combatere la prevenire în România“, a declarat Sabine Zwiers. Iar reprezentantul Ministerului Educației, Tania Sandu, a spus că instituția pe care o reprezintă este deschisă propunerilor „care vizează îmbunătățirea sistemului și a metodelor de lucru cu elevii‘‘.

”Am fost deschiși la acest proiect pentru că am recunoscut impor­tanța pe care o pot avea astfel de activități în ceea ce privește dezvoltarea simțului de responsabilitate a copiilor față de tot ceea ce îi înconjoară. (…) Proiectul promovează câteva valori, atitudini și cunoștințe și până la urmă competențe pe care școala trebuie să le dezvolte și pe care nu le poate dezvolta decât împreună cu toată comunitatea școlară. (…) Proiectul abordează două aspecte foarte importante ale sistemului educațional, pe de o parte activitățile ­curri­culare și, pe de altă parte, formarea profesorilor“, a subliniat Tania Sandu.

 

Planșe de învățare

Pachetul educațional include activități intra și extra-curriculare și oferă kituri de învățare dezvoltate pentru grupele de vârstă 6 – 9 ani și 9 – 11 ani. Programul educa­țional este lansat în România de World Animal Protection, Chance C.A.R.E.S, Red Panda și Save the Dogs and Other Animals, cu sprijinul Ministerului Educației.