Două treimi (66%) dintre adolescenții cu vârsta cuprinsă între 16 și 18 ani, cunoscuți ca “Generația Z”, pun cel mai mare preț pe echitatea privind remunerația, promovarea și oportunitățile de învățare la viitorul loc de muncă, conform unui studiu realizat de o companie de cercetare de piață.

“Adolescenții care pă­șesc astăzi pe piața muncii sau pe băncile facultății au deja așteptări bine conturate privind traseul lor profesional și mediul în care doresc să lucreze. Compania EY a intervievat, în cadrul studiului Global Genera­tions 3.0, peste 3.200 de tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 18 ani, în legătură cu factorii care le influențează încrederea în viitorii angajatori și în luarea deciziilor de angajare pe viitor“, se menționează într-un comunicat al EY.

Majoritatea respon­den­ților de la nivel global (58%) declară că experiența de lucru a părinților lor a avut un impact pozitiv asupra nivelului de încredere pe care îl au în viitorii lor angajatori, arată cercetarea EY. De cealaltă parte, cei care spun că experiența părinților a avut un impact negativ asupra lor indică drept motive faptul că „părintele nu a primit o mărire de salariu de mulți ani“ (39%), „părintele nu își agreează sau nu are încredere în șeful său“ (33%), „părintelui nu îi place locul de muncă“, „nu își agreează sau nu are încredere în colegi“ (30% fiecare), „nu agreează sau nu are încredere în conducerea companiei“ (28%).

În plus, un sfert dintre adolescenți resimte un impact negativ asupra nivelului de încredere în viitorii angajatori, atunci când părinții lucrează pentru o companie care a concediat angajați în urma unei restructurări.

Cei mai importanți cinci factori indicați de respondenții din Generația Z care construiesc încredere într-un șef sunt: „mă tratează cu respect“ (71%), „are un comportament etic“ (65%), „remunerează și promovează oamenii în mod echitabil, fără a discrimina în funcție de gen, etnie sau mod de gândire“ (64%), „comunică deschis și transparent“ (62%), „ia decizii înțelepte de business“ (61%).

 

În luarea deciziilor de angajare, respondenții din Generația Z au spus că cel mai probabil vor avea încredere în mamele lor (58%), urmate îndeaproape de tați (53%). Aproximativ o treime declară că ar avea încredere într-un profesor (39%) sau frate (36%), dar și în angajații companiei vizate, inclusiv interni (35%).