Clienții Enel își vor putea plăti facturile la energia electrică prin intermediul Poștei Române în continuare, însă, serviciul este contracost, în schimbul unui tarif unic de 2,5 lei.

Prin serviciul mandat încasare facturi, clienții Poștei Române vor putea plăti facturile la utilități către principalii furnizori de căldură, electricitate, telefonie și internet, în oficiile din toată țara, spun reprezentanții Poștei.

Produsul constă ­într-o aplicație care scanează codul de bare al facturilor. Astfel, clientul se prezintă cu factura la ghișeu, oficiantul o scanează și încasează banii. În cazul în care clientul nu are factura, oficiantul introduce manual datele clientului în aplicație: nume, prenume și cod client. Banii ajung în contul furnizorului de utilități în Z+5 zile, unde Z este data depunerii banilor la oficiul poștal. „Lansarea acestui produs se încadrează în strategia operatorului național de servicii poștale de diversificare a portofoliului, având ca obiectiv creșterea veniturilor Poștei Române. Tariful aferent mandatului poștal încasare facturi face din acest produs unul extrem de competitiv“, a declarat șeful Direcției Operațiuni și Relații Comerciale, Irina Purcaru.

 

Anterior acestei decizii a Poștei Române, Enel anunțase că Poșta a luat unilateral decizia de a nu mai prelungi contractul existent cu furnizorul de energie. Reprezentanții Enel spun că, pentru a-și plăti factura de energie electrică, clienții Enel Energie și Enel Energie Muntenia au la dispoziție numeroase canale alternative de plată, gratuit, precum plata în numerar prin intermediul mai multor parteneri bancari, ATM-uri și o rețea extinsă de terminale de plată (precum Pay Point, Payzone etc); prin debit direct, plată online sau transfer bancar. În plus, clienții își pot plăti factura din contul lor MyEnel sau din aplicația pentru telefonul mobil.