Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a participat, săptămâna trecută, la prima întâlnire de lucru organizată de Municipalitate având ca subiect noul regulament de publicitate al Capitalei. La ședință au participat, alături de primarul general, viceprimarul Capitalei, Tomnița Florescu, reprezentanți ai Direcției de Poliție Locală și Control, precum și operatorii de publicitate outdoor din București.

 “În acest moment lucrăm intens la trei proiecte extrem de importante: Planul Urbanistic General (PUG) – pe care sperăm să-l finalizăm în cel mai scurt timp, este un proiect pe care l-am găsit blocat și după mai multe întâlniri succesive am determinat o accelerare a ritmului de lucru. Ne dorim ca acest proiect, strategic pentru Capitală, să fie finalizat și aprobat de Consiliul General cât mai curând, pentru că va genera o schimbare vizibilă în bine a aspectului Capitalei. Un alt document extrem de important este ”Legea Capitalei”, care include conceptul de zonă metropolitană. Trebuie să ținem cont de realitățile dezvoltării urbane și să adaptăm infrastructura la acestea. O altă provocare o reprezintă punerea în aplicare a ”Legii Calității în Arhitectură”, cunoscută și ca ”Legea Fațadelor”. Sunt interesată să aliniem Capitala și din acest punct de vedere la cerințele Uniunii Europene, pentru că ne dorim cu toții că Bucureștiul să respecte standardele oricărei capitale europene“, a explicat Firea.

Referitor la Regulamentul local pentru autorizarea, construirea și amplasarea mijloacelor de publicitate, primarul general a arătat că e vorba de un document finalizat, ce se află în faza de consultare și care trebuie aplicat cât mai rapid.

„Suntem în mare întârziere. Imediat după apariție, Legea 158/ 2013 trebuia să fie urmată de un regulament local, așa cum au realizat toate municipiile și orașele. La noi nu s-a întâmplat acest lucru, fiind vorba de un vid legislativ“, a spus Firea.

În momentul de față, grupul de lucru pentru întocmirea documentului a fost alcătuit, iar primul draft al Regulamentului a intrat în faza de consultare cu operatorii economici din domeniu. Forma finală a documentului care va rezulta din această consultare va fi supusă dezbaterii publice și ulterior votului Consiliului General al Capitalei.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov nr. 340