660 de locuri de parcare vor fi puse gratuit la dispoziția conducătorilor auto de către Metrorex, începând din luna martie 2020. Este vorba despre implementarea de către Metrorex a unui proiect pilot, pe o perioadă de 3 luni, care va consta în accesul gratuit în parcarea de tip Park & Ride din Terminalul Multimodal Străulești – o parcare amenajată pe 3 etaje, dispune de 660 de locuri, 3 lifturi, 11 automate de plată și o casierie.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 488

Irinel Ionel Scrioștea­nu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor a declarat: ”Suntem preocupați de reducerea numărului de mașini în trafic în Regiunea București-Ilfov. De aceea, am solicitat Metrorex să analizeze posibilitatea ca parcarea de la Străulești să fie folosită gratuit de bucureștenii și ilfovenii care vor să folosească metroul pentru a se deplasa în Capitală. Parcarea va fi gratuită pentru toți călătorii care achiziționează abonamente lunare sau anuale de metrou. Acest lucru va fi posibil începând din luna martie, pentru o perioadă de 3 luni, dar va fi putea fi permanentizat, dacă măsura se va dovedi eficientă”, a explicat oficialul.

Conducătorii auto care doresc să-și parcheze mașinile la terminalul de la Străulești trebuie să știe că au acces în stația de metrou Străulești, dotată cu scară rulantă, lift și trotuar rulant. De asemenea, la Terminalul Multimodal Străulești se face legătura cu 2 linii regionale de autobuz, cu o linie de troleibuz și cu 2 linii STB. Parcarea a fost dată în folosință în noiembrie 2018, însă în acest moment este folosită la doar 10% din capacitate.

A fost deblocat proiectul de realizare a sensului giratoriu de la Tunari

Irinel Scrioşteanu, secretar de stat MT, Alexandru Neacşu şi Ion Marian, primarul şi administratorul public, comuna Tunari

”M-am întâlnit cu primarul localității Tunari, Alexandru Neacșu, și cu administratorul public, Ion Marian, și am discutat despre stadiul exproprierilor pentru Terminalul II al Aeroportului Otopeni, care se va construi pe teritoriul localității Tunari, dar și despre realizarea giratoriului dintre Centura București și DJ 200B, lucrare care a fost blocată timp de 3 ani de guvernarea PSD. În câteva zile vom muta transformatorul electric în altă locație, pentru a putea începe acest sens giratoriu. Le-am explicat că suntem pregătiți să începem lucrările până la sfârșitul lunii. Firma care va câștiga licitația de realizare a proiectului tehnic și construirea Tronsonul II din A0 Nord va avea obligația să realizeze studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al legăturii rutiere dintre A3 și Aeroportul Otopeni, în așa fel încât să poată fi permis accesul riveranilor la acest drum”, a mai declarat Irinel Scrioșteanu.

Licitație pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu – Nord Frontieră (Lot 1)

Compania Naţională de Căi Ferate ”CFR” SA a anunțat lansarea licitaţiei pentru achiziţia serviciilor de proiectare și execuţie lucrări aferente obiectivului ”Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: „Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana”, parte integrantă a Programului Operațional Infrastructur[ Mare – POIM.

Valoarea totală estimată a contractului este de 458.962.965,47 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020. Obiectivul general al investiției ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: „Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana”, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și podurile de cale ferată;

@ pod CF km 23+607 peste râul Argeș, între Haltele Vidra și Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeș, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeșului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m și 3 deschideri de 33 m;

@ pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

@ pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

@ pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Termenul pentru proiectare este de 6 luni, pentru execuția lucrărilor termenul este de 24 luni, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 24.03.2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeași zi la ora 15.00.

”Vom urgenta cât se poate refacerea și modernizarea tronsonului feroviar București Nord – Jilava – Giurgiu, care ajută la reducerea numărului de mașini în trafic pe sudul Regiunii București-Ilfov, dar și pe Sudul României. După punerea în funcțiune, calea ferată va avea puncte de oprire noi pe Centura feroviară a Capitalei, pentru a favoriza transportul local de călători. Vom avea grijă ca mersul trenurilor pe această rută să fie integrat cu programul de transport în comun București – Ilfov, inclusiv în ceea ce privește biletele și abonamentele”, ne-a declarat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în MT.

Calea ferată București-Giurgiu Nord-Giurgiu a fost prima construită în România, în urmă cu 151 de ani. În acest moment este întreruptă din cauza podului de la Giurgiu, care a fost afectat de inundațiile din 2005. Din acest motiv, în afara lucrărilor de refacere a podului, vor fi executate și lucrări de întreținere și reparații, pentru punerea în siguranță a liniei feroviare.

Încă un pas înainte în construirea A0 (inelul de autostradă din jurul Capitalei)

Pentru Lotul II al A0 – Autostrada de Centură București Nord au fost depuse 11 oferte. Este vorba despre 19 km din autostrada A0, pentru care două dintre oferte sunt depuse de constructori din România, 3 vin din Turcia, 2 din Grecia, 2 firme sunt din China, una din Austria și una din Italia. Traseul Lotului II este între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați). De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere și vor fi construite 10 poduri și pasaje.

Tot 11 oferte au fost depuse și pentru Lotul 1, care sunt în evaluare. Iar pentru Lotul III se pot depune oferte până la sfârșitul lunii februarie 2020. Lotul IV a fost blocat mai bine de 1 an pentru un aviz de mediu, pentru că în Cernica se află o zonă protejată Natura 2000. ”Am obținut în decembrie 2019 acel aviz, este deblocată situația și pregătim acum documentația de atribuire. Legătura pe partea de Sud a Bucureștiului, între A1 București – Pitești și A2 București – Constanța, este împărțită în 3 loturi care sunt licitate și adjudecate pentru proiectare și execuție. (…) În acest an, toate cele 7 loturi de autostradă ar trebui să fie într-o anumită fază procedurală, în licitație, în proiectare, începere execuție, în lucru, în așa fel încât diferențele de timp dintre ele să fie cât mai concentrate, să putem avea o autostradă funcțională, inițial pe Sud. Vom urmări îndeaproape lucrările și vom încuraja constructorii să se încadreze neapărat în termenele asumate. Pentru dezvoltarea Regiunii București – Ilfov și a Sudului României este nevoie urgentă de reducerea timpului petrecut de oameni în trafic”, a mai spus Irinel Scrioșteanu.