@ Administrația a funcționat la capacitate maximă @ Digitalizarea și-a dovedit eficiența

Primăria orașului Măgurele a funcționat permanent, la capacitate maximă, pe perioada pandemiei de coronavirus, reușind să rezolve online marea parte a problemelor administrative solicitate de cetățeni, iar pentru o mai bună gestionare a situației generate de criza COVID-19 a fost înființată o comisie care analizează periodic impactul asupra bugetului local.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 498

”După data de 8 martie, după ce au început să apară primele cazuri de coronavirus și în România, ­ne-am străduit să gestionăm situația pandemiei, dar ,în același timp, primăria să funcționeze. Am luat toate măsurile necesare până la venirea primei ordonanțe militare. Comitetul pentru Situații de Urgență la nivel local dăduse deja unele decizii,  prin care luase măsuri de protecție pentru primărie, pentru scările de bloc, făcusem deja câteva dezinfecții, demersuri și tot ce a trebuit”, ne-a declarat primarul orașului Măgurele, Narcis Constantin, precizând că după emiterea ordonanțelor militare activitatea primăriei s-a încadrat strict în ceea ce au precizat aceste reglementări.  În fiecare săptămână, Comitetul pentru Situații de Urgență al orașului Măgurele s-a întrunit și a analizat situația din localitate, pentru a evalua necesitățile comunității. Primăria Măgurele a început să funcționeze în mare proporție online. Ați putea spune că poate nu este ceva neobișnuit, având în vedere că acest lucru se întâmplă peste tot în țară. În cazul Măgurele, edilul a remarcat însă faptul că funcționarea sistemului online a fost un test care s-a dovedit a fi pozitiv, iar primăria a demonstrat  de fapt și de drept că poate să lucreze foarte bine online și că toate investițiile în digitalizare și-au dovedit eficiența, fiind accesibile servicii online pentru cetățeni, de la plata taxelor, până la obținerea certificatului de urbanism.

”Mai greu a fost cu persoanele în vârstă care nu aveau card și care trebuiau să plătească o taxă pentru certificat de producător, având în vedere intensificarea activității legumicole din această perioadă și creșterea numărului cetățenilor care doreau să-și comercializeze produsele. Am avut de eliberat numeroase certificate de producător, dar aceasta a fost cam singura problemă mai complicată. În ­rest, a mers foarte bine online-ul, iar oamenii ne-au trimis pe e-mail felicitări pentru cum funcționează sistemul”, ne-a declarat primarul.

Primăria nu s-a oprit

Activitatea primăriei Măgurele nu s-a oprit niciodată, iar insitituția a avut tot timpul oameni care au lucrat la capacitate maximă, dar pe noul sistem. Mulți dintre funcționari au lucrat cu rândul, pentru a asigura un flux continuu. Dar și mai important a fost faptul că imediat după primele ordonanțe militare, primarul Narcis Constantin a anunțat Consiliul Local despre înființarea unei comisii care să efectueze o analiză a impactului economic asupra bugetului pe care îl are pandemia de coronavirus, impact calculat și în funcție de ordonanțele militare. ”După Paște, am avut o primă întâlnire, am văzut cam care este nivelul de încasare la impozite. Spre bucuria noastră, nu a scăzut. Comisia face o evaluare, ținem foarte aproape de această comisie, care trebuie să vină să ne prezinte un raport la sfârșitul fiecărei luni. În funcție de raport, vom ști care sunt investițiile mai departe, care este nivelul lor. Cu siguranță că va exista un impact negativ asupra bugetului, dar poate că cea mai importantă analiză pe care trebuia să o facă această comisie era să vedem câte familii cu probleme avem, adică cu venituri, mici sub 700 lei, 1.000, sau sub 1.200 lei și care intră în imposibilitate de a-și procura hrană. Ulterior, având aceste date, noi, ca primărie, să găsim o modalitate legală pentru a putea susține cetățenii aflați în nevoie”, a mai precizat primarul, care a explicat că administrația a estimat inițial că restricțiile ar putea dura până în luna septembrie, cel puțin.

Sprijin pentru mii de familii nevoiașe

În paralel, Departamentul Social din cadrul Primăriei Măgurele a avut o perioadă în care a analizat cazuri foarte grave, adică oameni care nu puteau să se ducă să își facă cumpărături, la care nu mai puteau să vină copiii să îi sprijine. ”Angajații Departamentului Social s-au ocupat să le facem cumpărături, să le distribuim, din sponsorizări și donații. Primăria Măgurele împarte împreună cu departamentul de specialitate pachetele, hrana se lasă la poartă. Nu este mâncare caldă, se dau doar alimente de bază, care sunt ambalate și au un nivel de siguranță maxim. Asta vom face în următoarele două săptămâni. Sunt câteva mii de familii care au nevoie de ajutorul nostru, cam o dată pe săptămână, în funcție de necesitățile fie­căreia. Am făcut o platformă online unde oamenii se pot înscrie, pot comunica ce nevoi au, la fel pe pagina de Facebook a primăriei, cât și la telefon. În prezent, pot spune că nu am avut probleme și lucrurile au fost în regulă. Doresc să le mulțumesc polițiștilor și oamenilor care au fost expuși în prima linie, cu care am avut o colaborare foarte bună. Sunt oameni pe care te poți baza, le doresc multă sănătate! Tot ceea ce am făcut ca instituție publică, am făcut fără să transform această nenorocire a oamenilor într-un motor electoral și să îmi fac campanie. Totul a fost realizat cu discreție. Nu cred că e cazul să se exploateze acest lucru”, a mai menționat primarul.

Lucrările de investiții continuă

În privința lucrărilor de investiții, edilul a precizat că cele în derulare au continuat cu luarea unor măsuri speciale de siguranță, dar nu s-a dat drumul la altele, deocamdată. Au fost continuate lucrările de reabilitare termică și de amenajare a zonei centrale, iar extinderea liceului teoretic este aproape finalizată. ”Urmează, după data de 15 mai, să dăm drumul la lucrări suplimentare, conform programului de investiții”, a menționat Narcis Constantin.

Plata taxelor online și pentru persoanele juridice

Primăria Măgurele a anunțat că, pe lângă persoanele fizice, și firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) din Măgurele își pot achita online, pe ghiseul.ro, taxele și impozitele, dar și alte obligații de plată, precum amenzi sau tarife. Astfel, persoanele juridice sau fizice autorizate trebuie doar să trimită pe adresa de e-mail impozite@primariamagurele.ro: ▪ cerere descărcată de pe site-ul primăriei și completată;
▪ copie a certificatului de înregistrare fiscală (CIF / CUI) al firmei; ▪împuternicire din partea administratorului (dacă persoana care solicită cont și parolă în numele unei persoane juridice nu este administrator) ▪copie a cărții de identitate a administratorului sau a persoanei împuternicite, după caz. Reprezentanții firmelor primesc pe mail un cont și o parolă temporare pentru ghiseul.ro.