Biroul Vamal de Interior Grad I Ilfov din cadrul Direcției Regionale Vamale București, Autoritatea Vamală Română, a anunțat, pentru categoria drepturilor de import aferente perioadei ianuarie – decembrie 2024, venituri încasate în vamă pentru bugetul de stat în sumă de 904.008.777 lei – din care 99.540.575 lei din taxe vamale, 799.072.634 lei TVA, 5.022.274 lei din accize și 373.294 lei – alte venituri.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov nr. 742, ediția print
Numărul declarațiilor vamale procesate în cursul anului trecut în Biroul Vamal de Interior Grad I Ilfov a fost 66.030, din care 43.885 pentru import, 19.616 pentru ex-port și 2.529 declarații vamale tranzit.
În cadrul Compartimentului Autorizări, supraveghere și control al mișcării produselor accizabile, activitatea a fost orientată spre îndeplinirea principalelor obiective în domeniul vamal și cel al produselor accizabile. Astfel, s-a urmărit: creșterea graduală a funcției preventive a controlului fiscal, având ca scop reducerea fraudei în domeniul produselor accizabile prin: urmărirea mișcărilor de produse accizabile în regim suspensiv de accize; îmbunătățirea activității de supraveghere a producției de produse acci-zabile la gospodăriile individuale și eliberarea autorizațiilor/atestatelor în domeniul produselor accizabile, asistență, îndrumare și control conform competențelor.
Prevenirea, descoperirea și combaterea evaziunii și fraudelor vamale
Alte obiective urmărite au fost – prevenirea, descoperirea și combaterea oricăror acte și fapte din domeniul vamal care au ca efect evaziunea și frauda vamală, realizate prin: organizarea și desfășurarea de acțiuni și controale în domeniul vamal în ceea ce privește prevenirea importurilor și introducerii pe piață a unor produse care să preju-dicieze sănătatea sau interesul economic al acestora; prevenirea și combaterea traficului cu mărfuri care încalcă un drept de proprietate intelectuală; efectuarea și urmări-rea încheierii operațiunilor de tranzit sau creșterea eficacității administrației vamale prin creșterea gradului de colectare prin: organizarea şi exercitarea activității de con-trol vamal ulterior, de către personalul vamal având în vedere importanța și perspectiva în viitor a acestui tip de control, direcționarea acestor controale în raport cu prio-ritățile și riscurile identificate; fluidizarea traficului de mărfuri prin reducerea timpilor de staționare în vamă pentru mărfurile care nu justifică control documentar și fizic, în baza analizei de risc; creşterea gradului de colectare a veniturilor datorate către bugetul de stat.
S-au intensificat controalele
Promovarea și valorizarea Biroului Vamal de Interior Ilfov prin consolidarea profesionalismului personalului a avut în vedere: pregătirea continuă a acestuia, prin șe-dințe de pregătire profesională și prin participarea la cursuri de formare și instruire.
În vederea realizării planului de încasări precum şi a celorlalţi indicatori fizici şi valorici, la nivelul Biroului Vamal de Interior Ilfov s-a întărit controlul documentar, mai ales cu privire la originea mărfurilor şi a valorii acestora în vamă, colaborând în acest sens cu autorităţile vamale de unde provin mărfurile respective. S-au intensificat con-troalele fizice pe bază de analiză de risc în vederea combaterii fraudelor cu privire la felul şi cantitatea mărfurilor; s-a colaborat cu deţinătorii drepturilor de proprietate intelectuală sau cu reprezentanţii legali ai acestora, pentru obţinerea de informaţii care au condus la combaterea traficului cu produse contrafăcute. S-au intensificat con-troalele antidrog printr-o colaborare mai strânsă cu celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu, atât pe plan local, cât şi la nivel central și s-au monitorizat atent tranzitele vamale emise sau care se închid prin Biroul Vamal de Interior Ilfov, stopând sau reducând aproape în totalitate fraudarea plăţii eventualelor drepturi de import datorate ca urmare a neînchiderii tranzitelor precum şi neplata taxei pe valoare adăugată ca urmare a închiderii fictive de tranzite emise dintr-un stat membru.
Programarea și realizarea controalelor ulterioare și a reverificării declaraţiilor vamale s-au efectuat prin selectarea agenţilor economici pe baza analizei de risc luând în calcul originea preferenţială a mărfurilor; valoarea în vamă a acestora; încadrarea tarifară; regimurile vamale suspensive etc.
