Peste 8.000 de cetățeni nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze în comuna Jilava, ci vor putea obține documentele de identitate chiar din localitatea de domiciliu
Luni, 23 noiembrie 2020, în comuna 1 Decembrie a fost înființat cel de-al 23-lea Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) din județul Ilfov. Sediul serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor se află la primăria comunei, în Strada Crișana nr. 1, județul Ilfov, unde cetățenii pot achita și taxa de 7 lei aferentă eliberării cărții de identitate.
Articol apărut in Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 526
Înființarea serviciului vine în sprijinul celor peste 8.000 de locuitori ai comunei, care nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze în comuna Jilava, ci vor putea obține documentele de identitate chiar din localitatea de domiciliu, economisind timp și bani.
La festivitatea de inaugurare au participat, cu respectarea tuturor regulilor de distanțare impuse de autorități în vederea prevenirii răspândirii infecției cu noul coronavirus, directorul executiv al Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor (SPCEP) al județului Ilfov, Mihaela-Mariana Mantu, comisar șef Florin Petrescu – reprezentantul Biroului Județean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor Ilfov, și primarul comunei 1 Decembrie, Gheorghe Petre.
Primarul Gheorghe Petre ne-a declarat că se lucrează la aceast proiect de circa opt luni. ”Astăzi a venit momentul să pornim acest serviciu care, până la urmă, o să asigure și în condițiile actuale, de pandemie, accesul cetățenilor din comuna 1 Decembrie, mai ușor, la schimbarea cărților de identitate. Astfel se va reduce mult timpul consumat cu o astfel de procedură, iar faptul că cetățenii nu trebuie să se mai deplaseze la biroul din Jilava înseamnă enorm, ca să nu mai punem la socoteală și faptul că prin inaugurarea acestui serviciu în comuna noastră se va produce decongestionarea serviciului de evidența persoanelor pentru cetățenii din Jilava. Așadar, inaugurarea acestui serviciu la noi în localitate este un lucru foarte benefic pentru cetățeni. În ultima perioadă, noi am tot recomandat ca deplasările să fie reduse cât mai mult posibil, astfel că venim cu acest serviciu în sprijinul recomandărilor noastre”, a precizat primarul Gheorghe Petre.
Reporterii Jurnalului de Ilfov au avut ocazia să stea de vorbă și cu primul cetățean care a venit să își facă un nou act de identitate pentru 1 Decembrie. Mădălina Elena Marcu, în vârstă de 28 de ani, ne-a spus că a venit să își facă o nouă carte de identitate, având în vedere că a devenit un proaspăt locuitor al comunei în care și lucrează ca îngrijitor copii la Grădinița ”Sf. Nicolae”.
”Am cumpărat un apartament acum câteva zile, l-am înscris și acum facem și cartea de identitate, ca să fim în regulă cu actele. Este un serviciu civilizat și de mare utilitate. Altfel ar fi trebuit să merg la Jilava și aș fi pierdut mult timp. Autoritățile locale dovedesc astfel că se îngrijesc bine de comună. A durat cel mult 10 minute tot procesul”, ne-a spus Mădălina Elena Marcu.
În scurt timp, o întreagă familie, Cozac, formată din patru persoane, a venit pentru a rezolva procedurile legate de schimbarea cărții de identitate, cetățenii apreciind că procesul s-a derulat foarte repede.
Program de lucru cu publicul
LUNI
09:00-13:30 PRIMIRI ACTE/ELIBERĂRI CI
08.00-09.00/13:30-16:00 PETIȚII/FURNIZĂRI DATE
MARȚI
13:30-18:30 PRIMIRI ACTE/ELIBERĂRI CI
08:00-13:30 PETIȚII/FURNIZĂRI DATE
MIERCURI
09:00-13:30 PRIMIRI ACTE/ELIBERĂRI CI
08.00-09.00/13:30-16:00 PETIȚII/FURNIZĂRI DATE
JOI
13:30-16:00 PRIMIRI/ELIBERĂRI ACTE
08:00-13:30 PETIȚII/FURNIZĂRI DATE
VINERI
10:00-13:00 PRIMIRI ACTE/ELIBERĂRI CI
08.00-10.00/13:00-16:00 PETIȚII/FURNIZĂRI DATE
Telefon: 021.468.70.36, 021.369.13.15 interior 217
Când se eliberează Cartea de Identitate
Eliberarea sau schimbarea Cărții de Identitate se efectuează în următoarele situații:
- Prima dată, la împlinirea vârstei de 14 ani;
- La expirarea termenului de valabilitate sau în cazul anulării;
- În caz de furt;
- În cazul distrugerii sau pierderii;
- La schimbarea domiciliului, schimbarea denumirii străzii sau a renumerotării imobilelor, schimbarea sexului sau fizionomiei;
- La modificarea numelui sau prenumelui titularului, sau prenumele părinților, data ori locul nașterii;
- La schimbarea domiciliului din străinătate în România;
- Eliberarea Cărții de Identitate provizorii cetățenilor;
- Români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România;
- Înscriere în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței (flotant).
Ce taxe trebuie achitate
Taxele de eliberare a cărții de identitate și a cărții de identitate provizorii se achită la serviciul Taxe și Impozite al Primăriei 1 Decembrie. Având în vedere contextul epidemiologic actual, plata taxei de eliberare a cărții de identitate (7 lei) sau a cărții de identitate provizorii (1 leu), se poate face și online în contul : RO96TREZ42121180250XXXXX deschis la Trezoreria Ilfov. Termenul legal de eliberare a unui act de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile. Termenul de eliberare a cărții de identitate este de 10 zile, dacă nu sunt necesare verificări suplimentare. Termenul de eliberare a vizei de reședință este de 3 zile, dacă nu sunt necesare verificări suplimentare. Termenul de eliberare a cărții de identitate provizorii este de 3 zile.