Vânzările de software și servicii digitale, în România, cu ocazia Black Friday, au fost mai mari cu 73% comparativ cu o zi obișnuită din luna noiembrie, în timp ce, de Cyber Monday, majorarea a fost de 79%, relevă o analiză de specialitate, realizată de unul dintre furnizorii de soluţii de monetizare pentru companii, ce activează la nivel global.

Datele 2Checkout arată, totodată, că vânzările on-line globale de software și servicii digitale au crescut cu 37% în intervalul Black Friday – Cyber Monday (29 noiembrie – 3 decembrie 2019).

2Checkout este o platformă completă de monetizare pentru companii, ce acţionează la nivel global, care le ajută pe acestea să își mărească vânzările pe multiple canale și să își majoreze cota de piaţă.

Compania oferă funcţionalităţi pentru plăţile online, administrarea și facturarea abonamentelor (subscripţiilor), instrumente de marketing, managementul riscului și compliance.

În România, ziua în care s-a stabilit recordul de vânzări la software și servicii online a fost 30 noiembrie, cu un salt de 158% peste media unei zile obișnuite din luna noiembrie.

SUA, prima în clasamentul vânzărilor

„Așa cum era de așteptat, SUA a fost și în acest an prima în clasamentul ţărilor unde s-au înregistrat cele mai mari vânzări în perioada evenimentelor de shopping amintite, urmată de Marea Britanie, Franţa, Canada și Germania. Totuși, recordul de creștere procentuală a vânzărilor de Black Friday nu s-a înregistrat în Statele Unite (doar 33%), ci în Germania, unde evoluţia vânzărilor de software, SaaS și servicii online a fost de 51%. Canada, Spania, Italia și Olanda au urmat în acest clasament, unde vânzările de Black Friday au fost în medie cu 49% mai mari decât într-o zi normală, respectiv cu 48%, 44% și 42%”, se menţionează în cercetarea celor de la 2Checkout.

Potrivit sursei citate, pe parcursul Cyber Monday (2-3 decembrie), cele mai accentuate creșteri s-au înregistrat în Spania (80%), Italia (77%), Germania (66%), Marea Britanie (63%) și Canada (57%).

Pe de altă parte, în China s-a observat în acest an o creștere cu 77% a vânzărilor de software și servicii digitale, și nu neapărat de Black Friday sau Cyber Monday, ci de Singles Day, cel mai mare eveniment anual de shopping, ce are loc pe 11 noiembrie.

Serviciile de securitate IT, cele mai căutate

Cele mai căutate aplicaţii și servicii au fost cele de securitate IT, în toate ţările studiate, urmate de cele audio-video, softuri de dezvoltare web și aplicaţii utilitare, cu excepţia Statelor Unite unde produsele financiare au ocupat locul al doilea în topul celor mai mari vânzări.

În cazul României, cele mai achiziţionate produse pe durata celor două evenimente cu reduceri au fost aplicaţiile și serviciile de securitate IT, cele audio-video, softuri de dezvoltare web și aplicaţii utilitare.

Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.480