Organizatorii concursului pentru logo-ul Capitalei au anunțat, astăzi, decizia de a descalifica lucrarea desemnată iniţial câştigătoare, în urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare cu unul din logo-urile oraşului Taipei, anunţă Primăria Capitalei.

”În urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare dintre logo-ul declarat câştigător al concursului organizat de Primăria Capitalei şi unul dintre logo-urile oraşului Taipei, organizatorii au luat decizia descalificării lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou. Facem precizarea că toţi participanţii la concurs au declarat pe propria răspundere că lucrările prezentate sunt originale”, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.

logo 1

Juriul va desemna în perioada imediat următoare un alt câştigător.

”Regretăm situaţia creată şi, chiar în varianta foarte probabilă că nu este vorba de un plagiat, Bucureştiul nu poate avea un logo reprezentativ atât de asemănător cu al altui oraş. La finalul concursului, vom publica toate lucrările înscrise în concurs şi validate de secretariatul tehnic”, potrivit sursei citate.
Amintim că, ieri, câştigătorul desemnat a fost anunțat în persoana timișoreanului Narcis Teodor Lupou, un designer în vârstă de 32 de ani, a cărui lucrare a întrunit cel mai mare punctaj. El urma să primească premiul în valoare de 50.000 de lei brut.
Imediat după prezentarea logo-ului câștigător au apărut în mediul on-line numeroase comentarii privind asemănarea dintre logo-ul Bucureștiului şi unul dintre cele ale oraşului Taipei, iar în aceste condiții, Primăria Capitalei a revenit asupra deciziei.

Din juriul care a desemnat logo-ul au făcut parte, alături de Gabriela Firea, profesorul Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secţia de Arte, Arhitectura şi Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucureşti; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepreşedinte Uniunea Artiştilor Plastici; Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vinţan, managing partner „Links Associates” şi Mirel Palada, sociolog.