A doua ediție a târgului pentru firme de exercițiu de la Liceul „Doamna Chiajna”

Pe data de 10 mai, Liceul Tehnologic „Doamna Chiajna”, din comuna cu același nume, a împlinit vârsta de 14 ani. Cu acest prilej, ca și în anul precedent, pentru a marca acest eveniment, în sala de sport a unității de învățământ din Roșu-Chiajna s-a desfășurat cea de-a doua ediție a Târgului regional pentru firme de exercițiu „Business Charm”.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print, nr. 403

„Învață-mă să câș­tig în viață!” acesta este motto-ul sub care s-a desfășurat ediția din acest an a târgului. Un motto la fel de inspirat ca și denumirea acestui târg. Pentru că, fără doar și poate, a ști să-ți croiești un drum în viață prin forțe proprii, să-ți dezvolți o afacere care să-ți aducă prosperitate este esențial în lumea de astăzi. Iar orice afacere capătă, de-a lungul timpului, un anumit farmec, care stârnește pasiunea pentru lucrul bine făcut.

Treizeci de firme participante

Despre modul de des­fășurare a acestei com­petiții ne-a vorbit directorul liceului, prof. Veronica Apostol: „În deschiderea târgului, formația de dans a liceului ne-a oferit, cu ocazia aniversării liceului, un program artistic, care a fost urmat de momente artistice prezentate de participanții la târg. Este o tradiție frumoasă faptul că, la fiecare aniversare a acestui liceu, se organizează un astfel de eveniment care rămâne în sufletul și memoria copiilor. Totodată, pentru a păstra tradiția, a fost organizat și un concurs pentru titlul de «Miss și Mister ­Business Charm».

Competiția propriu-zisă a fost organizată pe 7 secțiuni: Cea mai bună prezentare PPT, Cel mai bun spot, Cele mai bune materiale publicitare, Cel mai bun catalog, Cel mai bun negociator, Cea mai bună echipă și Cel mai bun stand. Au participat 30 de firme, din București, Constanța, Galați și Ilfov, iar cei mai buni au câștigat. Premiul special, pentru cea mai bună echipă, constă într-o croazieră pe Lacul Morii, organizată de elevii de la secția cu profil sportiv, specializarea yahting, conduși de profesorul Adrian Mihăiță și a fost acordat firmei de exercițiu BEST CN TOUR SRL de la Liceul Tehnologic «Cezar Nicolau», din Brănești”.

Firme cu o gamă largă de domenii de activitate

Ca și la prima ediție, desfășurată anul trecut, am remarcat varietatea do­meniilor de activitate pe care le-au propus tinerii antreprenori ai firmelor de exerciții. Majoritatea dintre ele ofereau mai ales servicii, precum turism, asigurări, restaurante, cafenele și cofetării, florării, saloane de înfrumusețare, dar și design vestimentar sau producție de produse bio și tradiționale, ba chiar și o firmă de software. Am remarcat, față de ediția precedentă, pregătirea superioară a participanților, calitatea standurilor, a prezentărilor și a materialelor promoționale, precum și cunoștințele din domeniul economico-financiar, fapt confirmat chiar de unii dintre membrii juriului.

Un târg de înalt nivel

O astfel de confirmare ne-a fost oferită și de Vlad Voicu, membru al juriului, reprezentant al Școlii gimnaziale „Discovery”, din Pipera – Voluntari: „Spre deosebire de anul trecut, copii au venit mult mai pregătiți, cu idei noi și bine fundamentate din punct de vedere al prezentării. Au prezentat atât un limbaj adecvat, cât și un substrat bine întemeiat din punct de vedere economic și financiar. Sunt copii care au luat în serios această sarcină de a prezenta firme care, cândva, unii dintre ei le-ar putea realiza în realitate. Am fost plăcut impresionat de modul în care aceștia s-au prezentat”.

La rândul său, inspectorul școlar general, prof. Florentina Ecaterina Costea, prezent la competiție în calitate de jurat, a apreciat calitatea organizării și nivelul ridicat al competitorilor: „Ca de fiecare dată, pot spune că și astăzi am participat, ca membru al juriului, la o activitate foarte frumoasă, din care toți elevii participanți au avut ceva de învățat. Fie de la ceilalți participanți, fie de la profesorii lor coordonatori. Consider că nivelul târgului a fost mai ridicat decât alte evenimente cu asemenea anvergură și, discutând cu profesorii din juriu, aceștia mi-au confirmat această impresie. Ne propunem ca, la următoarele târguri, să invităm firme de exercițiu care au obținut premii la competițiile internaționale și să facem un schimb de experiență, să vedem ce au făcut în plus de au reușit să ajungă în top. Un exemplu sunt elevii de la Colegiul Economic Virgil Madgearu, care, anul acesta au obținut medalia de aur pentru cel mai bun stand, la o competiție care s-a desfășurat în SUA, la New York. O realizare într-adevăr extraordinară! De aceea, în viitor, ne-am propus să invităm o astfel de firmă, ca un exemplu de bune practici”.

Merituoșii câștigători

Vă prezentăm, în continuare, pe marii câștigători ai târgului, cu mențiunea că spațiul nu ne permite să amintim și celelalte premii. Ceea ce este important, însă, este faptul că toții participanții au avut de câștigat de pe urma acestei confruntări.

Cea mai bună prezentare PPT: FE  RESTAURANT RAISE  SRL – Colegiul Tehnologic „Grigore Cerchez”, București;

➲● Cel mai bun spot: FE  CLOUD TRAVEL  SRL – Liceul Tehnologic „Doamna Chiajna”, Roșu, Chiajna;

➲● Cele mai bune materiale  publicitare: FE  FLORENS  SRL – Colegiul Economic „Mircea Vulcănescu”, București;

➲● Cel mai bun catalog: FE  IT EXPERT SRL – Liceul Tehnologic „Doamna Chiajna”, Roșu, Chiajna;

➲● Cel mai bun stand: FE TOURING CLUB MADGEARU SA: Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, București;

➲● Cel mai bun negociator: FE  EL TORITO BAILARIN  SRL – Liceul Tehnologic „Doamna Chiajna”, Roșu, Chiajna;

➲● Cea mai bună echipă: FE BEST CN TOUR SRL – Liceul Tehnologic „Cezar Nicolau”, Brănești;

➲● Miss și Mister „Business Charm”: Andreea Tăbăcaru – Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, București, și Fesal Kayed  – Liceul Tehnologic „Doamna Chiajna”, Roșu, Chiajna.