În cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Ilfov au loc angajări din sursă externă – agenți de poliție și ofițeri – la mai multe structuri de specialitate.
Așadar, pentru cele 6 posturi de agent de poliție specialitatea ordine publică sunt scoase la concurs pozițiile:
- 404A – agent II prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Bragadiru, Ordine publică,
- 454 – agent I prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Buftea, Ordine publică,
- 458 – agent II prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Buftea, Ordine publică,
- 554 – agent II prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Măgurele, Ordine publică,
- 728 – agent II prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Popești-Leordeni, Ordine publică,
- 787 – agent II prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Voluntari, Ordine publică.
Pentru a participa la concursul cu recrutare prin încadrare directă, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
- b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
- c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; (Îndeplinirea condiţiei se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale).
- e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- f) îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului;
- g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; (Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv).
- h) să nu aibă antecedente penale cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
- i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
- j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
- k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
- l) nu are tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe faţă şi/sau gât, precum şi în alte zone ale capului sau tatuaje ori elemente ornamentale prezente pe alte zone ale corpului care să reprezinte sau să semnifice simboluri, mesaje, sloganuri sau reprezentări de natură să incite la violenţă, ură sau discriminare ori să aibă conotaţii politice, fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe. (Verificarea criteriului specific, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul.)
- m) prin încadrare directă, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate, nu dobândeşte un grad profesional mai mic decât gradul militar echivalent deţinut în rezervă.
ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de polițist nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.
Cerințele postului:
- gradul profesional: agent de poliție,
- pregătire de bază: studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat,
– autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: să dețină/să obțină autorizație de acces la informații clasificate nivelul Secret de Serviciu, să dețină permis de conducere, cel puțin categoria B, să dețină/să obțină aviz pentru desemnarea ca polițist rutier.
Dată limită pentru depunere dosar: 06.09.2024, ora 16:00.
Dosarul de recrutare politiști – încadrare directă + reîncadrare + transfer trebuie să conțină:
*Cererea de înscriere (conform modelului anexat),
*Curriculum Vitae, modelul comun european (conform modelului anexat),
*Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului (diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diplomă și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor; se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate; candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale; candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii),
*Copie act identitate (copia cărții de identitate – cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate),
– Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă,
– Copia livretului militar (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă),
*Copia certificatului de naștere al candidatului,
– copie certificat de naștere al soțului/soției (obligatorie pentru candidații căsătoriți),
– copie certificate de naștere ale copiilor (obligatorie pentru candidații care au copii),
– copie certificat de căsătorie (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți),
– copie hotărâre judecătorească privind starea civilă (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți),
*Autobiografie (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat),
*Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat),
*Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
(- candidatul poate să opteze pentru una dintre variante – Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării).
*Fotografie color 9×12 (fotografie clară tip portret al candidatului)
*Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției (conform modelului anexat),
*Consimțământ informat examinare medicală (conform modelului anexat)
*Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii,
*Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (conform modelului anexat).
Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului.
*Permis de conducere (copia permisului de conducere categoria B)
Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.
Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din pagina hub.mai.gov.ro. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.
Validarea dosarelor:
După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe de concurs
Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 18.09.2024 – 27.09.2024
Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.
Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.
Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor constă în parcurgerea în întregime a traseului practic-aplicativ şi a elementelor care îl compun şi abordarea obligatorie a tuturor obstacolelor, în ordinea stabilită.
Este declarat „PROMOVAT” candidatul care îndeplineşte baremul minim de 3’10”.
Rezultatele obţinute se aduc la cunoştinţa candidaţilor, la finalul probei, pe bază de semnătură.
Candidații declarați „NEPROMOVAT” la proba de evaluare a performanțelor fizice nu vor fi planificați la proba scrisă.
Candidații care nu se prezintă la data, ora și locul indicat pentru susținerea probei de evaluare a performanței fizice, vor fi declarați ”Neprezentat” și vor fi eliminați din concurs.
La proba de evaluare a performanței fizice candidații se vor prezenta în ținută adecvată (trening și pantofi sport, etc) și vor prezenta actul de identitate.
Ora şi locul unde se va desfăşura proba se vor stabili, în funcţie de numărul candidaţilor, şi se vor comunica acestora prin postarea unui anunţ ulterior pe HUB – ul de servicii publice.
Pentru testul scris
Perioada de desfășurare a probei: 05.10.2024
Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.
Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.
Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).
Testul scris constă în rezolvarea unui test grilă, elaborat de către Comisia Centrală de Concurs din cadrul I.G.P.R. din tematica şi bibliografia recomandate, având ca scop verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor postului, care va fi înregistrat/supravegheat video şi va avea loc pe 05.10.2024.
Numărul de subiecte va fi stabilit de Comisia Centrală de concurs.
Durata de rezolvare a testului este de 3 ore.
Ora şi locul unde se va desfăşura proba scrisă se vor stabili, în funcţie de numărul candidaţilor, şi se vor comunica acestora prin postarea unui anunţ ulterior pe HUB – ul de servicii publice.
Pentru 2 posturi agent de poliție specialitatea Poliție rutieră, pozițiile scoase la consurs sunt:
- 575D – agent III prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Măgurele, Rutieră
- 632A – agent I prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Otopeni, Rutieră.
Pentru cele 2 posturi agent de poliție specialitatea Secretariat, pozițiile scoase la concurs sunt:
- 304 – agent I prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Serviciul de Investigații Criminale, jud. If, municipiul București – Secretariat, documente clasificate, arhivă și relații cu publicul,
- 444 – agent II prevăzut cu gradul de Agent șef principal de poliție, Poliția orașului Buftea, Secretariat, documente clasificate, arhivă și relații cu publicul.
IPJ Ilfov mai scoate la concurs din sursă externă și un post de agent de poliție specialitatea Financiar. Este vorba de poziția 117 – agent II prevăzut cu gradul de agent șef principal de poliție, IPJ Ilfov – Financiar, dar și un post agent de poliție specialitatea Comunicații și Informatică – poziția 96B – agent I prevăzut cu gradul de agent șef principal de poliție, IPJ Ilfov – Serviciul de Comunicații și Informatică.
În continuare, se scoate la concurs din sursă externă, la nivelul Inspectoratului de poliție ilfovean și un post de ofițer de poliție specialitatea inginer de sistem – poziția 94 – ofițer I prevăzut cu gradul de Subcomisar de poliție, IPJ Ilfov – Serviciul de Comunicații și Informatică, dar și două posturi de ofițer de poliție specialitatea inginer de comunicații – pozițiile 92 – ofițer specialist I prevăzut cu gradul de comisar șef de poliție, IPJ Ilfov – Serviciul de Comunicații și Informatică și 93A – ofițer principal II prevăzut cu gradul de comisar de poliție, de asemenea, în IPJ Ilfov – Serviciul de Comunicații și Informatică.
Tot la IPJ Ilfov se organizează concurs de angajare din sursă externă pentru:
- 1 post agent de poliție specialitatea Logistică-Tehnic (poz. 70A – agent I prevăzut cu gradul de agent șef principal de poliție, IPJ Ilfov – Serviciul Logistic),
- 1 post agent de poliție specialitatea logistică – intendență (poz. 86 – agent III prevăzut cu gradul de agent șef principal de poliție, IPJ Ilfov – Serviciul Logistic),
- 2 posturi agent de poliție specialitatea cazier judiciar (poz. 108 – agent III prevăzut cu gradul de agent șef principal de poliție, IPJ Ilfov – Serviciul Cazier Judiciar, Statistica si Evidente Operative și poz. 492A – agent III prevăzut cu gradul de agent șef principal de poliție, Poliția orașului Chitila, Cazier judiciar, statistică și evidențe operative,
- 2 posturi personal contractual referent II-IA – secretariat (poz. 40 – referent II-IA prevăzut cu gradul de personal contractual, IPJ Ilfov – Secretariat, documente clasificate, arhivă și relații cu publicul și poz. 357 – referent II-IA prevăzut cu gradul de personal contractual, IPJ Ilfov – Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase, domeniul – Secretariat, documente clasificate, arhivă și relații cu publicul,
- 1 post personal contractual muncitor calificat IV-I fochist (poz. 80 – muncitor calificat IV-I prevăzut cu gradul de personal contractual, IPJ Ilfov – Serviciul Logistic, domeniu de activitate: Logistică).
Informațiile complete cu privire la toate aceste posturi, programul înscrierilor, condițiile de participare, documentele necesare și modalitățile de desfășurare a probelor se regăsesc pe portalul HUB de servicii publice, la secțiunea Carieră MAI.
Celor interesați li se recomandă să citească anunțurile până la final, întrucât acolo vor găsi toate informațiile necesare!