Consiliul Județean Ilfov și Primăria Municipiului București, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB) au anunțat semnarea contractele pentru proiectarea a două drumuri radiale din cadrul proiectului „Orbital București”, și anume Drumul Radial 1 (DR1) – Vest Expres și Drumul Radial 9 (DR9) – Sud Expres.
Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 649, ediția print
Reamintim că proiectul ”Orbital București” prevede realizarea a opt drumuri radiale (inițial au fost 10, însă 2 drumuri s-au comasat, iar unul a fost cuprins într-un proiect mai amplu), cu scopul de a conecta artere importante ale municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului (A0), intersectând 30 localități din zona metropolitană.
Astfel, ”Drumul Radial 1 (DR1) – Vest Expres, primul drum radial lansat în procedura de licitație pentru proiectare, are o lungime de 9,03 km și va face legătura între Domnești și Ciorogârla – Autostrada A0 – DNCB (n.r. – Drumul Național Centura București) – Bulevardul Timișoara. Proiectantul este Asocierea Explan SRL – Geologic Site SRL – DP Consult SA. Iar Drumul Radial 9 (DR9) – Sud Expres, al doilea drum radial lansat în procedura de licitație, are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea între localitatea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu. Proiectantul este Asocierea DP Consult SRL – Explan SRL – Geologic Site SRL. Durata contractuală pentru proiectarea celor 2 drumuri radiale de mai sus este de 12 luni. Caracteristicile principale solicitate ale acestor noi drumuri sunt:
l 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens),
l 2 zone de acostament,
l 4 zone de siguranță cu parapeți,
l zonă mediană de 8 m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară,
l piste pentru biciclete,
l trotuar pietonal,
l transport public,
l iluminat public.
Stadiul celorlalte drumuri radiale este următorul:
l Drumul Radial 3 (DR3) – Giulești Expres (Calea Giuleşti/Drumul Săbăreni – oraș Chitila – Săbăreni): sunt în pregătire documentațiile în vederea lansării procedurii de achiziție pentru proiectare,
l Drumul Radial 4 (DR4) – Nord Expres (Bulevardul Poligrafiei – DNCB – Mogoșoaia – Buftea – Corbeanca): se află în contestație la CNSC (n.r. – Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor),
l Drumul Radial 5 (DR5) – Pipera Expres (Tunari – Otopeni – DNCB): în pregătire documentații în vederea lansării procedurii de achiziție pentru proiectare,
l Drumul Radial 6+7 – Afumați Est Expres (Voluntari – Dobroești – Pantelimon – Găneasa – Afumați): în pregătire documentații în vederea lansării procedurii de achiziție pentru proiectare,
l Drumul Radial 8 (DR8) – Splai Expres: în pregătire documentații în vederea lansării procedurii de achiziție pentru proiectare,
l Drumul Radial 10 (DR10) – Măgurele Expres (Prelungirea Ferentari – oraș Măgurele): se află în etapa de evaluare și analiză ofertă tehnică,
l Drumul Radial 2 (DR2) – Autostrada A1 – l-am transformat în proiectul de extindere a Autostrăzii A1 la 3 benzi până la Pitești și am lansat deja licitația pentru proiectarea acestuia.
(…) Sursa de finanțare a proiectelor este prevăzută din fonduri externe nerambursabile”, a detaliat stadiul realizării proiectului ”Orbital București” Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
De asemenea, în proiectul ”Orbital București” sunt propuse două noduri rutiere principale, care au rolul de a conecta reţeaua rutieră existentă la Autostrada A0: Nodul rutier 1 realizează conectarea DJ200 la A0 pe teritoriul localității Ștefăneștii de Jos și are un cost total estimat de 7,14 milioane euro cu TVA, iar Nodul rutier 2 propus pentru realizarea legăturii între DN3 la A0 (Pantelimon) are un cost total estimat de 14,90 milioane euro cu TVA.
29 de milioane de euro, fără TVA, pentru cele două contracte
La rândul său, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a precizat că ”Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București a semnat primele contracte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate a două drumuri, respectiv DR1 – Vest Expres și DR9 – Sud Expres. De asemenea, în cadrul contractelor, vor fi elaborate Proiectele pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și vor fi obținute autorizațiile de construire. Drumul Radial 1 – Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km și va face conexiunea Bd. Timișoara – Centura Capitalei (DNCB) – A0 – Dârvari (Ilfov), iar documentația tehnică pentru DR1 – Vest Expres va fi întocmită de Asocierea Explan SRL – Geologic Site SRL – DP Consult SA. Valoarea contractului este de 12.639.864 lei fără TVA, iar termenul de execuție este de 12 luni.
Drumul Radial 9 – Sud Expres va avea o lungime de aproximativ 13,9 km si va face conexiunea Vidra (Ilfov) – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu. Documentația tehnică pentru DR9 – Sud Expres va fi întocmită de Asocierea DP Consult SRL (Leader) – Explan SRL – Geologic Site SRL. Valoarea contractului este de 16.317.450 lei fără TVA, iar termenul de execuție este de 12 luni. Cele două obiective de investiții vor avea caracteristicile unor drumuri expres cu 4 benzi de circulație, câte 2 pentru fiecare sens”, a spus edilul.