Faptul că oraşul Otopeni este una dintre localităţile etalon din Ilfov se vede cu ­ochiul liber, doar după o simplă plimbare prin urbe. În spatele realizărilor de acolo se află multă muncă, bani dar şi un concept care a început în urmă cu trei ani, şi anume Planul Strategic de Dezvoltare Durabilă a oraşului Otopeni 2009-2029, asta după cum reiese dintr-un material al primăriei.
Astfel, după un prim pas în care a fost necesară atragerea de resurse financiare extrabugetare, în decursul lui 2011 a avut loc licitaţia internaţională pentru finanţa-rea, proiectarea şi executarea infrastructurii de bază în oraşul Otopeni, adică 54 km de infrastructură rutieră şi edilitară completă (apă, canalizare menajeră şi pluvială, reţea de hidranţi, 4 staţii de epurare, 4 staţii de pompare şi tratare a apei), iluminat public cu leduri şi infrastructură pentru telecomunicaţii. Licitaţia a fost un succes, contractul a fost semnat iar în acest moment a fost realizat şi predat proiectul complet de execuţie pentru etapa I a investiţiei (cartier Ferme şi cartier Odăi), iar în carti-erul Ferme deja au început lucrările. Lucrările pentru Odăi se estimează că vor începe în septembrie, după semnarea unui contract de finanţare cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru accesarea fondurilor europene pe  axa 1.1 RegioPor.
Nu se stă, așteptând metroul…
În paralel cu aceste lucrări se continuă principalele proiecte cuprinse în Planul Strategic de Dezvoltare. În primul rând este actualizat planului Urbanistic General, fi-ind estimat că acesta va intra în vigoare anul acesta. Urmează susţinerea Aeroportului Internaţional Henri Coandă pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii ae-roportuare dar şi sprijinirea autorităţilor centrale pentru finalizarea liniei de metrou ce va lega aeroportul de Bucureşti.
Totodată, se află în derulare prima etapă ce priveşte infrastructura de bază pentru zonele pe care se vor afla noi Centre de Afaceri, Centrul Expoziţional, Centrele Logistice şi Complex Sportiv şi aici vorbim de reţeaua de alimentare cu apă, hidranţi şi staţii de epurare, reţeaua de canalizare şi cea pentru iluminat stradal şi telecomu-nicaţii dar şi de cea rutieră(drumuri de 52,830km. Nu în ultimul rând, s-au finalizat studiile de fezabilitate pentru crearea de pasaje şi tuneluri interne ce au ca scop flui-dizarea traficului în interiorul oraşului. Aceste pasaje şi tuneluri vor trebui să realizeze legătura între estul şi vestul oraşului cât şi între localitate şi centurile Capitalei.