La primăria orașului Popești-Leordeni, l-am găsit pe primarul Petre Iacob îngândurat și înnegurat. Am aflat că motivul îl constituie situația de pe strada Amurgului din „Popeștiul nou”, sau Popești-Vest cum i se mai spune. Aici, datorită unor nereguli și neglijențe produse în anii trecuți, s-a ajuns în situația în care strada amintită nu poate fi asfaltată. Așa s-a trezit primarul cu o belea pe cap, pe care încearcă să o rezolve cât mai con-venabil cu putință.

Totul a început acum o bună bucată de vreme, când suprafața respectivă a fost trecută în intravilan, iar primăria a întocmit un plan parcelar. Pro-prietarii, și-au parcelat, la rândul lor, proprietățile și au început să vândă loturile rezultate. Pentru realizarea cadastrului, fiecare a folosit diverși tehnicieni topografi care au întocmit planuri cadastrale folosind tehnicile care existau la acea vreme. Aceste planuri, nu au fost niciodată verificate sau comparate cu planul parcelar aflat la Serviciul de urbanism al primăriei. 

„Le-am zis, atunci, că nu îngrădesc pe nimeni în alegerea executantului lucrării, dar când ai terminat o lucrare trebuie să vii la primărie să verifi-căm împreună dacă aceasta corespunde cu planurile parcelare.”, ne-a spus dna Carmen Toma, șef Serviciu Registru Agricol și Cadastru. Mai mult, ne-a mai spus doamna Toma, atunci când s-a făcut ridicarea topo cu ajutorul sistemului Stereo 70 s-au constatat nenumărate suprapuneri. Colac peste pupăză, nimeni nu a stat să verifice „impunerile” de retragere pentru amenajarea străzilor pe teren. Ce a rezultat? O „varză cadastrală”!

Uite strada, nu e strada!

Conform legii, proprietarii sunt obligați să cedeze câte 2 metri din suprafața deținută pentru drumurile aferente zonei. Ei bine, aceștia nu au cedat această suprafețe, ci, și-au mutat, efectiv, terenurile peste cele ale proprietarilor din „fundu’ curții”, care s-au trezit cu lotul micșorat. 

Așa s-au pomenit edilii că strada numită Amurgului a fost trasată anapoda. Mai exact, jumătate din ea se află pe domeniul public, iar cealaltă ju-mătate pe teren privat. Mai mult, fostul primar a mai montat și bordurile. „Măgăreața” a căzut, astfel, în cârca primarului Iacob, care, trebuie acum să găsescă o soluție. Una dintre ele ar fi mutarea gardurilor, ba chiar și a unor clădiri, de la nr. 1 până la nr. 24, cu circa 4 metri! Construcția de la nr. 24, un bloc cu 4 etaje are chiar o situație și mai absurdă. Strada ar trebui să treacă prin mijlocul imobilului! De tot râsul este și faptul că, undeva pe la începutul străzii, în mijlocul ei, tronează ditamai dulapul cu contoare de gaze și electricitate aparținând locuințelor din jur. El se află acolo pentru că, deja, unii proprietari și-au retras gardurile, dar nu suficient pentru a se intra în legalitate. 

Primarul a apelat și la ajutorul OCPI Ilfov care, până la urmă, a ridicat neputincios din umeri. Locuitorii zonei sunt foarte nemulțumiți de discon-fortul pe care îl creează acest drum neasfaltat. Trimit la primărie zeci de sesizări, unele dintre ele mai mult decât ireverențioase la adresa primaru-lui, în ciuda multor întâlniri organizate de Petre Iacob cu aceștia pentru a le prezenta problemele care le întâmpină primăria. „Am fost din casă-n casă, să le explic ce se-ntâmplă. Sunt legat de mâini și de picioare. Nu pot să asfaltez un drum aflat în bună parte pe teren privat. Curtea de Conturi m-ar mânca!”, ne-a precizat cu un dram de disperare primarul. Situația pare fără de ieșire. Vina este împărțită, fără doar și poate între tehnicienii cadastrali, cetățeni și fosta administrație a orașului. Dar dl Iacob este decis să găsească o soluție și face apel la concetățenii săi să dea dovadă de puțină răbdare și de înțelegere.

La Registrul Agricol și de Cadastru se În așteptarea „gratuitei‟

lucrează doar cu 25% din personal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Primarul nu stă cu mâinile în sân

Doar cei cârcotași și rău intenționați nu doresc să vadă că Petre Iacob nu a stat și nu va sta cu mâinile în sân. El are câteva proiecte pe care ține morțiș să le realizeze anul acesta. Începând cu luna iunie, se va începe reabilitarea termică a 18 blocuri de locuințe din oraș, 11 dintre acestea aflându-se în cartierul Danubiana. „Lucrarea se va finaliza în 2 luni.”, ne-a asigurat dl Iacob. Vor continua asfaltările acolo unde se vor fi terminat lucrările pentru introducerea rețelelor de apă și canalizare. „De exemplu, nu am bugetat încă strada Oituz, din Popeștiul nou, chiar dacă locuitorii din zonă mi-au cerut-o în mod imperios, atâta timp cât nu am apă și canal acolo. Le-am zis să-mi dea în scris că vor asfaltarea și că nu vor protesta când vom veni să introduce conducte și vom sparge asfaltul!”, ne-a spus dl primar.

În iunie, voi începe lucrările de reabilitare termică în cartierul Danubiana 

Domnia sa ne-a mai informat că primăria urmează să amenajeze un parc de 2 hectare într-o zonă în care acum se află garaje, cotețe de animale, construite ilegal, unde colcăie șobolanii, șerpii și câinii vagabonzi. Aici vor fi amplasate locuri de joacă pentru copii, locuri de odihnă, dotate cu mese pentru jocuri de șah sau table, într-un cuvânt, o oază de liniște și recreere.

Dar Petre Iacob nu reu­șește să-și stăpânească amărăciunea. El ne-a povestit cum, la începutul anului, a reușit să facă rost de 300 de tone de lemn, confiscate de Garda Financiară, pentru a-i ajuta pe cei năpăstuiți de soartă. A început distribuirea gratuită a acestor lemne, dar în unele cazuri a primit un răspuns stupefiant, care l-a lăsat cu gura căscată. „Le-am dus lemnele în curte, dar mi-au zis că n-au ce face cu ele, pentru ca nu le-am adus tăiate!”, ne-a spus domnia sa.

Transportul RATB devalizează bugetul primăriei

O altă problemă serioasă cu care se confruntă primăria Popești-Leordeni este susținerea transportului în comun pe liniile RATB. Din cauza faptului că aproape 85% dintre cei care utilizează acest serviciu nu-și cumpără abonamente, sau nu validează portofelul electronic la urcarea în autobuz, primăria a ajuns să plătească sume fabuloase către Regia de Transport bucureșteană. „Dacă în prima lună când am introdus transportul RATB în oraș am plătit 99.500 de lei, acum cheltuim 350.000 de lei pe lună. 

 

Aceste autobuze ar putea dispărea din Popești-Leordeni

 

Dacă locuitorii din Popești-Leordeni nu vor înțelege că transportul nu este un serviciu gratuit și nu vor susține primăria în efortul pe care-l face, prin achitarea contravalorii călătoriilor, vom fi nevoiți să sistăm colaborarea cu RATB!”, ne-a spus primarul. De altfel, primăria a afișat anunțuri în toate stațiile de autobuz prin care îi avertizează pe cetățenii orașului cu privire la acest pericol. Cu astfel de situații se confruntă și alți edili din județ. Este de neînțeles această atitudine a celor care folosesc mijloacele de transport, având în vedere că acest mod de deplasare este mult mai rentabil decât cel cu maxi-taxi. Un abonament RATB pe toate liniile, inclusiv pe cea preorășenească, costă doar 65 de lei. Comparativ, dacă am socoti costul deplasării cu maxi taxi vreme de 20-22 de zile, dus-întors zilnic, plus costul transportului în Capitală, undeva la, să zicem, 6,6 lei pe zi, înmulțit cu 20, ar rezulta o sumă de două ori mai mare față de transportul RATB. Primarul Petre Iacob, însă, încearcă să rezolve și această prob-lemă. Astfel, primăria din Popești-Leordeni a intrat în asociere cu primăria Sectorului 3 și cu cele din Cernica, Glina și Pantelimon, pentru a înființa o societate de transport care să deservească toate aceste localități, suprafața pentru garajul viitoarelor autobuze fiind oferită de primăria din Popești.

Ar mai fi multe de spus, dar Petre Iacob nu dorește să se laude cu realizările sale, decât atunci când ele vor fi duse la bun sfârșit. Primarul ne-a asigurat că are planuri generoase, pe care dorește să le pună pe tapet doar atunci când va fi sigur că va avea finanțarea necesară. Doamne ajută!