Serviciile de taxe, impozite și registrul agricol se fac în spații decente care diminuează stresul contribuabilului

Confortul, eficiența funcționarilor și digitalizarea au dus la creșterea sumelor colectate la buget

Noul sediu în care funcționează Biroul de Impozite, Taxe Locale și Executări Silite, împreună cu Compartimentul Registru Agricol și Fond Funciar, din cadrul aparatului primarului comunei Clinceni, și-a dovedit eficiența, după aproximativ o jumătate de an de activitate, prin accesul mult mai rapid și simplu al cetățenilor la serviciile specifice, dar și prin îmbunătățirea condițiilor de lucru ale angajaților, starea de bine a funcționarului contribuind implicit și la mai buna interacțiune cu contribuabilii.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 665

Este primul proiect derulat de Primăria Clinceni privind eficientizarea serviciilor administrative în comună. Având la dispoziție un teren în proximitatea sediului Primăriei Clinceni, primarul ­Adrian Budeanu a decis să îl valorifice rapid și să construiască acolo un nou spațiu administrativ care adăpostește în prezent birourile pentru taxe și impozite, dar și Registrul Agricol și Fond Funciar.

”Spațiul inițial era impropriu, iar din această cauză aveam și funcții neocupate, ceea ce ducea și la incapacitatea de a desfășura activitatea specifică acestor servicii la capacitate maximă. Avem acum două funcții noi, dintre care un funcționar se ocupă și de patrimoniu. În clădirea nouă avem amenajate patru birouri necesare serviciului de taxe și impozite pentru persoane fizice și persoane juridice, executare silită și înscrieri auto. Astfel de servicii necesită hârtii cu nemiluita și atunci, pentru confortul cetățenilor, dar și al funcționarilor, am decis că este necesară realizarea acestui obiectiv, care este prevăzut și cu o zonă unde cetățenii pot sta liniștiți să completeze formulare”, ne-a declarat primarul Adrian Budeanu.

Edilul a explicat că noul sediu și-a dovedit eficiența din plin, iar acest lucru s-a observat și în creșterea încasărilor, pentru că oamenii nu mai au stresul de a sta la cozi și de a se înghesui să își plătească datoriile. Un beneficiu evident l-a avut și digitalizarea acestor servicii, la care Primăria Clinceni este parte încă din pandemie. ”Am abordat lucrul cu publicul online, din timpul pandemiei, iar acest lucru a fost foarte bine primit de cetățeni pentru că, de exemplu, certificatul fiscal poate fi eliberat online pe baza unei cereri, fără a mai fi necesară deplasarea la sediu. Cererile pot fi primite online, semnate electronic, scrise de mână, scanate, iar certificatul fiscal este eliberat în funcție de nevoile cetățeanului”, a explicat primarul Adrian Budeanu.

Clădirea a fost realizată cu finanțare de la bugetul primăriei, este de tip parter, dar permite etajarea, mai ales că există și intenția realizării unei săli de ședință.

Biroul de Taxe, Impozite și Executare Silită face parte din Serviciul de Contabilitate Taxe și Impozite din aparatul primarului comunei Clinceni. ”Așadar, acum este mult mai simplu pentru cetățeni să își plătească taxele și impozitele și poate și de aceea, modernizarea spațiului, posibilitatea de a plăti cu cardul, plus faptul că avem contract cu Ghișeul.ro, au dus la eficientizarea sistemului în sumele importante colectate de la contribuabili, mai ales în primele trei luni ale anului, posibil și pe fondul bonificației de 10%”, a mai spus primarul.

În aceeași clădire funcționează și Registrul Agricol cu două birouri, acestea fiind principalele evidențe dintr-o instituție, iar funcționarii au posibilitatea astfel să intre unul în programul celuilalt, pentru verificări și acces rapid la toate informațiile care privesc cetățeanul.

”Modernizarea a dus și la o stare de bine a funcționarului care, având condiții mai bune de lucru, devine mai eficient”, a spus primarul Adrian Budeanu, menționând că dorește să continue proiectele de eficientizare a serviciilor administrative, motiv pentru care, ­într-un timp relativ scurt, va fi funcțional în comuna Clinceni, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, pentru care deocamdată cetățenii sunt nevoiți să meargă în Bragadiru. Primarul estimează că acest obiectiv va deveni funcțional din această toamnă.