Două investiții importante pentru creșterea siguranței rutiere în localitate
@ Aceasta este cea de-a doua intersecție importantă amenajată cu girație, după intersecția de la spitalul din Bălăceanca
La începutul lunii august, Jurnalul de Ilfov anunța finalizarea construirii giratoriului din satul Bălăceanca, comuna Cernica, amplasat în intersecția din vecinătatea Spitalului de psihiatrie ”Eftimie Diamandescu” din localitate. ”Un obiectiv de infrastructură pe care l-am promis localnicilor din Cernica, dar important și pentru cei care tranzitează zona: Glina – Bălăceanca – A2”, spunea, la acel moment, Hubert Thuma, președintele Consiliului Județean Ilfov, instituție care a sprijinit realizarea proiectului.
Rondul central al girației a fost, așadar, amenajat, au fost finisate trotuarele, au fost asigurate zone pentru scurgerea apelor acumulate și a fost așternut asfaltul pe partea carosabilă, după care s-a deschis traficului rutier.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 671
Până la momentul realizării investiției de la Bălăceanca, traficul în zonă se desfășura cu dificultate din cauza vizibilității reduse în zona curbei DJ 301A și a traficului intens. ”Giratoriul de la Bălăceanca este situat la intersecția DJ 301A cu DC 55 și este vital pentru fluidizarea traficului rutier, într-o zonă aflată în plină dezvoltare. Noi facem proiecte cu și pentru oameni! Este simplu! Atât timp cât vom fi conștienți de asta, vom avea și rezultate”, a mai completat, la finalizarea investiției, președintele CJI.
Și, la mai puțin de două luni după acest moment, un alt giratoriu, la fel de important pentru creșterea confortului participanților la trafic, prin îmbunătățirea condițiilor de deplasare, dar mai ales pentru creșterea gradului de siguranță rutieră în zonă este aproape gata.
Încă un ”punct negru” eliminat de pe DJ 301
”Este vorba despre intersecția de pe DJ 301 (Str. Decebal) cu DC 55, în Cernica, în vecinătatea sediului Primăriei comunei, o intersecție care reprezenta un ”punct negru” în desfăşurarea traficului rutier”, ne-a declarat primarul Gelu Apostol, care ne-a explicat că, ”prin amenajarea intersecției existente și prin aducerea acesteia la parametrii impuşi de normele în vigoare se va obține beneficiul de a fi redus numărul accidentelor rutiere soldate cu urmări grave și foarte grave”.
Realizarea acestui sens giratoriu a urmărit, potrivit analizei cuprinse în ”Studiul de trafic pentru sens giratoriu DJ 301 la intersecția cu DC 55 și sistematizarea zonei, în comuna Cernica”, crearea unui acces uşor din DJ 301 în DC 55, precum și din DC 55 în DJ 301, către direcția Fundeni sau Pantelimon, prin posibilitatea pătrunderii în siguranță a participanților la trafic în intersecție, cu scopul de a accede către proprietățile învecinate. Astfel, se va obține reducerea cu 90% a accidentelor grave, care au acum cauza principală pătrunderea pe contrasens sau întoarcerea neregulamentară.
”Această intersecție se propune pentru amenajare pentru eliminarea ”punctelor negre” de pe DJ 301, deoarece intersecția a cărei sistematizare se doreşte a fi schimbată se află în interiorul localității, circulația necesitând a se desfăşura cu viteza legală de 50 km/h, dar în realitate se circulă mult mai rapid. Accesul din DC 55 și străzile adiacente (Bizanțului şi Traian) se face dificil, ceea ce conduce la accidente frecvente, fiind preponderent accesul cu viraj la stânga. (…) Se propune executarea unui sens giratoriu a cărui execuție în teren să aibă următoarele rezultate: calmarea traficului în zona intersecției, creşterea gradului de siguranță rutieră în zona de intersecție”, se mai precizează în Studiul de trafic în cadrul căruia s-au realizat măsurători specifice pentru momentele de trafic maxim în zona analizată.
Soluția optimă
Proiectul de modificare a intersecției în ”T” unde se realizează acum giratoriul – care se află pe ultima sută de metri înainte de finalizare – nu a necesitat exproprieri de terenuri, păstrându-se și folosindu-se suprafața deja existentă. Noul giratoriu a fost amenajat cu o cale inelară cu câte o bandă pe sens, cu patru brațe. S-a avut în vedere asigurarea relațiilor de dreapta și stânga, respectiv relația DJ 301 – DC 55 și vice-versa, intersecția neputând fi realizată cu benzi dedicate pentru relațiile înainte, dată fiind configurația locală cu dispunerea acesteia în zonă locuită.