Începe realizarea branșamentelor la rețeaua de apă, iar pentru sistemul de canalizare a fost demarată verificarea rețelei și s-a deblocat legătura cu stația de pompare de la penitenciar, în beneficiul jilăvenilor Consiliul Local al comunei a aprobat draftul contractului privind introducerea liniei RATB – 425 – în localitate
Anunțam într-un număr trecut al Jurnalului de Ilfov că societatea Apă-Canal Ilfov SA va prelua, în calitate de operator unic, întregul sistem de alimentare cu apă şi, pentru o vreme, doar sistemul de canalizare gravitațional din comuna Jilava (urmând să preia și sistemul vacumatic și stația de epurare realizate de Delta ACM, după recepționarea lucrării care acum prezintă o serie de deficiențe, ce trebuie remediate de constructor). Ei bine, acest lucru s-a întâmplat, pe 16 mai a.c. când reprezentanții celor două părți au semnat procesul verbal de predare-primire a sistemului de alimentare cu apă și canalizare.
Articol apărut în nr. 353 al Jurnalului de Ilfov, ediția print
Un alt punct important al înțelegerii a fost cel care privea semnarea de către Apă-Canal Ilfov a unui protocol prin care ”Penitenciarul Jilava va permite deversarea apelor uzate şi pluviale în sistemul său propriu de canalizare, iar Apă-Canal se obligă să asigure acest beneficiu implicit pentru UAT Jilava”.
Muncă și după program!
Pentru a verifica cele arătate mai sus, despre care ne-a vorbit primarul interimar al localității, Mariana Dumitrescu, ne-am deplasat vineri, 19 mai, la Jilava. Și, chiar dacă am ajuns la sfârșitul programului de activitate în Primărie, o echipă întreagă de oameni era pregătită pentru deplasarea în teren. Așa că, am pornit la drum spre strada Gării, la capătul de la Bumbăcărie. Acolo, o parte dintre locuitorii celor aproape 100 de apartamente ale blocurilor din zonă au ieșit să-și spună păsul edilului comunei, consilierilor locali și reprezentanților Apă-Canal Ilfov. Dna. Geta Guzganu ne-a povestit că, de 30 de ani, locuiește în zonă și nu mai suportă mirosul de canalizare, din cauza căruia vara este nevoită să țină toate ferestrele apartamentului închise. De altfel, în jurul blocurilor mustesc bălți cu apă mizerabilă, acoperite cu puf de plop, iar duhoarea lor plutește în aer. Despre alimentarea cu apă potabilă ne spune că deși mulțumită celor de la Bumbăcărie, unitate care are gospodărie de apă, foraje proprii și stație de tratare, are apă la robinet, pentru băut și gătit consumă apă îmbuteliată. ”Marea noastră problemă este canalizarea. Toate subsolurile sunt inundate, iar mirosul ne omoară. Și asta de ani de zile”, spune dna. Geta. Mariana Dumitrescu o asigură că, în sfârșit se va rezolva problema canalizării, iar Cătălin
Laslău, director tehnic la Apă-Canal Ilfov, ajutat de jilăvenii din zonă, începe verificarea amplasării gurilor de canal. ”Nu știm starea rețelei de canalizare (e veche și realizată din beton). Ne apucăm de decolmatat, deschidem vanele, vedem ce avarii apar, reparăm și sperăm ca, într-o săptămână – două, să avem conductele în regulă. Iar de la anul, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), vom demara un program de înlocuire/modernizare a sistemului de canalizare din Jilava. Dar, până atunci, important este că s-a deblocat legătura cu Stația de Pompare a Apei (SPA) de la Penitenciarul Jilava”, spunea, atunci, directorul. Și, oficial, acest lucru s-a întâmplat chiar în ziua de 19 mai, când directorul penitenciarului a fost la sediul Primăriei Jilava, unde a fost pusă în practică această colaborare.
Pentru alimentarea cu apă în toată comuna Jilava, directorul tehnic de la Apă-Canal Ilfov a declarat că, în curând, va începe realizarea branșamentelor, acolo unde nu există, astfel încât toți locuitorii să fie racordați la sistem.
Drumuri reabilitate și „primul ghiozdan” GRATUIT
Și pentru că tot vorbim despre proiecte care să aducă civilizație și bunăstare în Jilava, primarul interimar al comunei,
Mariana Dumitrescu a anunțat începerea, imediat după Ziua comunei (serbată cu mic cu mare, de toți jilăvenii, pe 21 mai), a lucrărilor de reabilitare și modernizare a străzilor din localitate. În paralel cu aceste lucrări, acolo unde nu există, se va întocmi cadastrul, se vor monta plăcuțe noi de identificare stradală și numere poștale noi. Potrivit edilului, și iluminatul stradal intră în planurile de investiții rapide. Și, nu în ultimul rând, zonei ”La Capace” i se va acorda o atenție sporită, în ceea ce privește reglementarea juridică a terenurilor celor care și-au construit case acolo.
Un alt program care, mai mult ca sigur, va fi extrem de apreciat de locuitorii comunei, este cel aprobat deja de către consilierii locali, care prevede acordarea, din anul școlar 2017-2018, pentru toți copiii din clasele pregătitoare până la clasa a IV-a, gratuit, a unui ghiozdan echipat cu tot ce-i trebuie unui școlar: caiete, penar, culori…etc.
O aniversare rodnică
Și, nu în ultimul rând, foarte importantă este introducerea liniei preorășenești a RATB – 425, în Jilava. Traseul cuprinde 12 staţii – CFR Progresul, Nipon, N. Bălcescu, Pielorex, Arteca, CFR Centură, Şc. Gen. Nr.1, Primăria Jilava, Gării, Şc. Gen. Nr.2, Puţul lui Gavril, Şos. de Centură (aici au fost făcute solicitări și pentru o stație facultativă), Bumbăcăria Jilava. Iată însă că, pe 23 mai, chiar de ziua de naștere a primarului interimar, Mariana Dumitrescu, și mult după încheierea programului în Primărie, consilierii locali ai comunei au votat proiectul de hotărâre privind completarea HCL 15/mai 2017 privind aprobarea transportului public de călători desfășurat de RATB între municipiul București și comuna Jilava, precum și draftul de contract privind prestarea serviciilor de transport public de persoane desfășurat între Capitală și Jilava. Această aprobare era mai mult decât necesară, deoarece RATB anunța, zilele trecute, că se află în discuții cu o serie de localități ilfovene, printre care și Jilava, pentru înființarea de noi linii. Regia comunica atunci că, ”pentru deschiderea procedurii de înființare a liniilor preorășenești, este necesară, în primul rând, o solicitare în acest sens adresată RATB de către primăria localității interesate să beneficieze de serviciul de transport”. Astfel, prin decizia Consiliului local, a fost realizată și ultima cerință necesară pentru ca autobuzele RATB să circule, din nou, prin Jilava.
Totodată, consilierii locali din Jilava au luat în discuție și introducerea liniei 431 (fosta linie 204), în parteneriat, în ceea ce privește costurile, cu Bucureștiul și orașul Măgurele.