Poliția Română și Lidl continuă educația rutieră prin campania națională „Verde la educație pentru circulație”, un proiect adresat copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani, pentru al șaptelea an consecutiv. Ediția de anul acesta a campaniei a avut loc pe 28 septembrie, începând cu ora 11.00 în parcările a două magazine Lidl din Voluntari, unul din Chitila, unul din Baloteşti, unul din Chiajna, unul din Corbeanca şi unul din Măgurele.
Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 470, ediția print
Noutatea evenimentului din acest an a reprezentat-o jocul „Surprize sau amenzi?”, care i-a ajutat pe cei mici să asimileze regulile de circulație explicate de reprezentanții Poliției Române, oferindu-le tuturor șansa de a deveni pietoni responsabili. Lecții interactive au fost structurate în două sesiuni: prima parte a fost informativă, iar cea de-a doua, practică, pentru ca cei mici să aplice noțiunile învățate. Cei mici au aflat de la polițiști toate informațiile despre cele mai importante reguli de circulație pentru ei și,
totodată, cât de important este să fie atenți la trafic. În partea dedicată educației prin joc, polițistul le-a explicat copiilor și părinților regulile de circulație şi le-a adresat participanților întrebări. Acesta a apreciat răspunsurile printr-o pancartă cu „Surpriză”, pentru cei care au oferit informațiile corecte, și cu „Amendă”, pentru cei care trebuie să mai recapituleze, încurajându-i pe cei mici să revină cu răspunsul bun. La finalul lecției, toți copiii au primit premii și au fost declarați „absolvenți” ai cursului.
„Un factor determinant în reducerea numărului de accidente rutiere cu implicarea copiilor îl reprezintă conștientizarea de către aceștia, pe termen lung, a importanței cunoașterii și respectării regulilor de circulație, conduită ce se naște și se dezvoltă prin activități educative, încă de la vârste fragede”, a apreciat chestor de poliție Florentin Brăcea, directorul Direcţiei Rutiere din cadrul Poliţiei Române.
„Prin Verde la educație pentru circulație, ne-am implicat activ în transmiterea informațiilor esențiale către copii și părinți despre cum să fii un pieton responsabil, pentru că noi credem cu tărie că educația, sub toate formele sale, contribuie substanțial la un viitor mai bun. Am demarat acest program în 2012, a fost printre primele noastre proiecte de responsabilitate socială și de atunci vedem cum crește, de la ediție la ediție, alături de partenerii noștri de la Poliția Română”, a spus şi Cristina Hanganu, director de comunicare și CSR Lidl România.