⬤ Arhitecți, urbaniști, primari din Ilfov și autoritatea județeană, parlamentari au discutat despre urbanism și inovare ⬤ Platforma GIS va sta la baza PATJ, care va fi digitalizat, astfel încât toate documentațiile de urbanism să poată fi obținute online

Aproape o sută de oameni au discutat, săptămâna trecută, la Palatul Parlamentului, la un eveniment interactiv ”cu și despre tehnologicile Microsoft”, în cadrul căruia s-a încercat descoperirea rolului acestor tehnologii în procesul de digitalizare. Temele abordate au fost legate de urbanism, inovare și dezvoltare în județul Ilfov, evenimentul fiind organizat cu sprijinul Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului din Camera Deputaților.

Agenda evenimentului i-a menționat ca speakeri pe Olivia Ana ­Ciobanu Oprescu, arhitect șef al județului Ilfov, oferind detalii despre ce înseamnă Planul de Amenajare a Teritoriului Județului (PATJ) Ilfov, flux PATJ – GIS – UAT – standardizare, coordonare și regulament cadru și câteva date introductive despre protocolul CJI – UAT; Attila Zoltan Cseke, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, a cărui prezentare a detaliat politicile de dezvoltare regională; Hubert Petru Ștefan Thuma, președintele Consiliului Județean Ilfov, cu o prezentare despre  proiecte – PATJ – realizare investiții; senatorul Nicoleta Pauliuc, cu un discurs cu tema ”Județul Ilfov, motor de dezvoltare – crearea locurilor de muncă”; deputatul ­George-Cristian Tuță, despre ”Viitorul mobilității urbane”; prof. dr. Tiberiu Florescu, președintele Registrului Urbaniștilor din România, cu referiri la relația dintre documentațiile de amenajarea teritoriului și documentațiile de urbanism; Anca Ileana Ginavar, director general Direcția Generală Dezvoltare Teritorială MDLPA, oferind informații despre cadrul normativ în elaborarea PATJ sau Thomas Galambos, specialist GIS și sisteme informatice pentru administrația publică – IT Eguilde, cu cele mai noi informații despre platforma informatică bazată pe tehnologie GIS a CJI, element de colaborare digitală între Consiliul Județean și UAT ilfovene.
GIS – PATJ – muncă eficientă – dezvoltare inteligentă – bunăstare
SimonaBucura ­Oprescu, președintele Comisiei de Administrație și Amenajarea Teritoriului din Camera Deputaților, a apreciat, în cadrul evenimentului, că ”trebuie să răspundem unor provocări esențiale pentru modele de bune practici. Provocări legate de tranziția la digital. Parlamentul e unica autoritate legiuitoare. CJ Ilfov, prin Planul de Amenajare a Teritoriului Județean, vine ca instrument secundar de reglementare pe partea dezvoltării teritoriale. PATJ oferă un instrument care să debirocratizeze. Fiecare instituție va introduce datele pe care le are, apoi autorizația de construire va fi emisă electronic, fără bătăi de cap”, iar Olivia Ciobanu Oprescu, arhitect șef al județului Ilfov a explicat că, la nivel județean ”avem baze de date de la primării și de la noi. Fluxul este permanent și instant. Fiecare primărie va avea un cont de utilizator. Dacă, de exemplu, lansăm un proiect, iar acest proiect este încărcat pe platformă, vedem în timp real dacă interferează cu alte obiective. Astfel, preîntâmpinăm diferite disfuncționalități. Reducem birocrația și timpul de lucru, venim în sprijinul cetățeanului”.
Arhitectul șef al Ilfovului le-a prezentat invitaților o bază de date interactivă – GIS – unde sunt încărcate toate drumurile județene, proiectele prezente și viitoare, cadastre, stații CFR, PUZ-uri, clădiri, numere poștale, rezervații naturale sau limite administrative. Thuma Hubert, preșe­dintele CJ Ilfov, a completat explicând că ”noi (n.r. – CJI) și primarii avem un singur scop: să dezvoltăm Ilfovul. De aici și acest PATJ. Este o necesitate, un proiect de amploare pe care îl vrem interactiv. Baza de date va putea fi accesată în timp real, cu un user și o parolă. Platforma se actualizează permanent, astfel încât autoritățile să își ia de acolo, instant, informații pentru fundamentarea unei investiții, de exemplu. Așa reducem timpul de răspuns din partea autorităților și birocrația, iar deciziile vor putea fi luate informat și fundamentat. Ne dorim un instrument cu ajutorul căruia să ne eficientizăm munca și să ne coordonăm cu primăriile, lucru extrem de important, atunci când vine vorba de investiții. Toate informațiile sunt adunate într-un singur loc și pot fi accesate, cum spuneam, cu un user și o parolă. Astfel, ne putem dezvolta inteligent. Iar dezvoltarea înseamnă bunăstarea ilfovenilor”, a spus președintele CJI. Pentru ca lucrurile să meargă perfect, Kover Orsolya Maria, consillierul ministrului Dezvoltării, a spus că, Ministerul Dezvoltării oferă ”tot suportul pentru a crea aceste platforme digitate pe partea de autorizații și avizări, pentru a avea termene realiste și demersuri efici­ente”.