Avocat la Apel

Avocat Marius Coltuc   

Casa de Avocatură Coltuc 

Telefon: 031/425.93.85

„De foarte mult timp îmi doresc să-mi deschid un magazin la curte. Practic, vreau să construiesc o clădire pe un teren achiziţionat deja. Deoarece, am strâns ceva bănuţi, anul viitor voi face demersurile pentru a obţine avizele şi autorizaţiile necesare construcţiei clădirii. Vă rog să-mi spuneţi ce acte trebuie să includă dosarul com-plet!”

Mihnea Faur – Măgurele 

Răspuns:

Autorizaţia de construire se emite în baza următoarelor documente: 

 Cerere 

 Copie legalizată a actului doveditor al titlului asupra imobilului care vă dă dreptul de execuţie al lucrărilor de construcţii 

 Certificat de urbanism – copie 

 Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor – DATC, inclusiv referate de verificare, după caz, şi de exeprtiză tehnică, semnate şi ştampilate în original 

 Fişe tehnice, după caz, documentaţii tehnice 

 Avize şi acorduri stabilite prin certificate de urbanism

 Declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa unor litigii 

 Documentul prin care dovediţi că aţi plătit taxa de emitere a autorizaţiei de construire – copie 

 Dovada achitării taxei de timbru 

 Certificat de rol fiscal – de impunere fiscală pentru imobilul care face obiectul solicitării dvs.   

 Documentele de pla­tă a taxelor legale pentru avizele şi acordurile necesare emiterii acordului unic, conform listei avizelor şi acordurilor necesare, comunicate odată cu certificatul de urbanism – copie. 

 Actele le depuneţi la primărie, iar autorizaţia o veţi primi în cel puţin 30 de zile de la depunerea dosarului complet. Termenul de valabilitate al autorizaţiei este de