Articolul publicat de Jurnalul de Ilfov în nr.293 (28.03-03.04) referitor la cele ce nu există în anul 2016 în comuna Ciolpani, a dat naştere la tot felul de speculaţii, mai degrabă…omisiuni sau răsuciri de cuvinte.

Pentru o adevărată înţelegere a stării de fapt, Cristina Manicea a declarat: “Am spus în articolul precedent despre faptul că transportul în comuna Ciolpani funcţionează în baza unui acord verbal. Acest fapt a fost înţeles de autoritatea locală, cea care de altfel ar trebui să se ocupe îndeaproape ca această problemă să nu existe, ca fiind un atac sau o ameninţare din partea mea către locuitorii comunei. Nu am nici cel mai ascuns interes sau intenţie, asa cum s-a speculat, să nu fie transport în satele din Ciolpani. Primarul are obligaţia cu care a fost investit de cetăţeni să asigure legalitatea serviciilor de pe teritoriul comunei, precum şi accesul cetăţenilor la serviciile cele mai bune, la cele mai mici preţuri, indiferent de firma care le prestează, fie  că e vorba de transportul în comun sau de cablul tv, spre exemplu.

Îmi doresc în continuare o campanie curată, fără ameninţări, fără a interpreta cuvintele cuiva, fără a murdari pe cineva şi, mai mult decât atât, făra ca oamenii din Ciolpani să aibă de suferit. Îmi doresc o campanie în care să-mi pot prezenta proiectele realizabile, să pot face ce este legal şi iminent pentru oameni, în care să cunosc oamenii şi problemele cu care se confruntă, în care să pot găsi soluţii legale la aceste probleme. Suntem oameni şi suntem supuşi greşelii, ar trebui să înţeleagă şi actualul edil din Ciolpani că şi el este om şi că a greşit. Ce a greşit ? Timp de 10 ani, cât s-a aflat în fruntea comunităţii nu a schimbat nimic în comună, nu a facut nimic. Pentru Ciolpani timpul s-a oprit în loc 10 ani şi, din păcate, această « greşeala » afectează oamenii care i-au acordat încredere timp de 10 ani.”

 

Zvonuri de sfârşit de săptămână

Comuna Ciolpani era în freamăt vineri încă de la primere ore ale dimineţii. Oamenilor care circulau cu maxi-taxi li s-a spus că, viitorul candidat, Cristina Manicea a reclamat situaţia privind transportul în comun şi, în consecinţă, maxi-taxiurile nu vor mai circula, chiar din week-end. Lucru total neadevărat, maxi-taxi a circulat! Ce spune Cristina Manicea: «Nimic mai fals ! Eu candidez, cum să vreau  eu ca ei să nu mai aibă transport. Eu vreau doar ca transportul să fie perfect legal. De altfel, maşinile au mai fost oprite şi oamenii nu au avut cu ce să circule şio acum doi ani, când eu nu candidam. În consecinţă, am ieşit pe teren, în comună, am fost în Piscu şi în Izvorani să vorbesc cu oamenii, căci eu nu am făcut nimic împotriva comunităţii în care trăiesc, nu am de ce să stau ascunsă şi să nu ies să vorbesc cu oamenii. Eu merg cu Dumnezeu înainte! Eu cred că, decât să se împrăştie astfel de zvonuri, actualul edil mai bine le-ar spune oamenilor de ce nu a apelat la soluţia simplă şi legală de 10 ani. Poate nu ştie care este. E om, e supus greşelii, dar poate să recunoască : va fi pe jumătate iertat. »

 

Soluţii pentru reglementarea situaţiilor

Cristina Manicea, cu practica pe care o are în domeniul adminsitraţiei publice locale precizează : « Şi dacă primarul nu ştie care este soluţia privind transportul, o spun eu oamenilor : În baza Legii 92/ 2007 – Legea serviciilor de transport public local, Consiliul local trebuia doar să dea o hotărâre de consiliu. În Legea 92 există o prevedere expresă unde se spune : Consiliile locale şi judeţene au obligaţia să înfiinţeze societăţi pentru realizarea serviciului de transport. în baza unui studiu de pasageri (acest studiu trebuia să arate care este afluenţa de călători şi la ce ore ale zilei), hotărârea care ar fi reglementat odată regulamentul de calatorie, doi : orarul de transport şi trei : tariful. De aici nu mai era decât un singur pas, fie se încheia un contract cu o firmă din localităţile vecine, fie un primar gospodar, cu peste 2 mandate, achiziţiona 2 microbuze şi derula acest transport în condiţii legale şi omenesti până la DN 1. Pentru a putea merge şi pe DN 1, demersurile autorităţilor locale din Ciolpani, se îndreptau către Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti care este în măsură să elibereze acordul de transport.

 

La Ciolpani au apărut indicatoare…

Mai departe, Cristina Manicea adaugă: ”Unii cred că e simplu să arunci vina în spatele altcuiva, pentru a-ţi justifica lipsa de acţiune de ani de zile. Eu cred că, aşa cum alte localităţi vecine au reuşit să aibă un transport public civilizat şi curse regulate cu primari aflaţi la primul mandat, putea şi un primar care se laudă cu o experienţă îndelungată. Cum credeţi, domnule primar Bogdan Călin, că au reuşit ceilalţi ? Dacă îmi permiteţi, vă răspund tot eu: au fost interesaţi să rezolve legal problemele comunităţii, au fost interesaţi să mulţumească oamenilor pentru încrederea acordată făcând ceva pentru ei, au fost preocupaţi de problemele reale ale comunităţii, nu să scape de responsabilitate învinuind pe alţii. Mă bucur, însă, că în urma apariţiei articolului precedent în care spuneam ce nu avem în Ciolpani, au apărut indicatoarele cu numele străzilor, se munceşte din greu pentru peticirea străzilor, chiar dacă plombele sar la 2-3 săptămâni, se replombează. Aştept cu interes să treaca şi celelalte probleme de la rubrica « nu avem «  la capitolul « rezolvate ». Ar însemna că, dacă le-aţi puncta pe toate, aţi avea, măcar în al 12- lea ceas, un minim de respect pentru alegătorii dvs.”