61% dintre români sunt sedentari
Doar 6% dintre români practică sport cu regularitate, sub media Uniunii Europene (de 8%), în timp ce 61% din populație nu face sport deloc, potrivit unui studiu de specialitate.
Pe o piață estimată la 223 de milioane de euro, la nivelul lui 2015, 61% din populație nu practică sport, 15% practică sportul ocazional, iar 18% face mișcare foarte rar, ceea ce plasează România sub media Uniunii Europene (8%) la acest capitol. Asta chiar dacă frecvența practicării activităților fizice a crescut în ultimii ani, la fel și valoarea pieței de fitness/capita de la 5,1 euro în 2012 la 11 euro în 2015.
„Piața de fitness din România crește, în medie, cu 25% anual, chiar dacă tot același procentaj rămâne nefiscalizat, respectiv constituie piața gri. Putem spune că numărul centrelor de sport este în creștere, chiar dacă din totalul populației, doar 6% dintre români practică sport. Suntem la coada Europei, un procentaj mai scăzut fiind înregistrat de Cehia și Polonia, ambele cu 5% din populație, respectiv Bulgaria, cu doar 2%”, spune, potrivit Agerpres, Andrei Crețu, furnizor de servicii la o rețea de centre sportive.
La nivel corporate, potențialul pieței de fitness este foarte mare, segmentul fiind subdezvoltat, în condițiile în care doar 3-5% dintre companii plătesc angajaților un abonament la un centru sportiv. Dintre acestea, cele mai multe activează în domenii precum: IT, telecom, pharma, servicii profesionale, media și comunicare.
În același timp, 60% dintre firme au semnat un parteneriat cu un furnizor de servicii sportive, facilitând salariaților accesul la activități sportive, contra cost, însă la tarife negociate la nivel de grup. O mare parte dintre acest companii sunt din sectorul de banking, retail și automotive. Peste 15% sunt firme cu capital românesc, iar 40% dintre ele desfășoară activități și în afara Bucureștiului. Excluzând companiile cu sediile în Capitală, la nivel național, doar 5% dintre angajatori includ printre beneficii și un abonament la un centru sportiv.