Adidas a lansat o nouă pereche de încălțăminte, fabricată cu o imprimanta 3D, intenţionând ca anul viitor să producă în serie pantofi sport folosind tehnologia unui start-up din Silicon Valley.

Intenţia brandului german de a utiliza imprimanta 3D pentru a fabrica încălţăminte face parte din planul de reacţie rapidă la transformările din industria fashion şi de a crea mai multe produse personalizate, informează mediafax.

Adidas deja permite clienţilor să îşi personalizeze încălţările comandate online, dar noile metode de imprimare 3D vor fabrica pantofi sport în ediţie limitată şi chiar tălpi realizate pentru a se potrivi greutăţii şi mersului unei persoane.

Nike, Under Armour şi New Balance au experimentat deja imprimarea 3D dar, până acum, au folosit tehnica pentru a fabrica prototipuri, tălpi pentru încălţămintea atleţilor pe care îi sponsorizează şi o serie de inovaţii în materie de încălţăminte.

Adidas speră să vândă 5.000 de modele „Futurecraft 4D”, anul acesta şi 100.000 de modele anul viitor.

Încălţămintea se va vinde la un preţ premium, dar Adidas intenţionează să reducă preţurile pe măsură ce tehnologia se dezvoltă. La finalul anului trecut, Adidas a vândut câteva sute de perechi de încălţăminte pentru alergare cu tălpi realizate de imprimante 3D obişnuite pentru 333 de dolari, dar erau rigide şi dura 10 ore pentru a se printa.

Terry Wohlers, reprezentantul unei companii de consultanţă specializată în printarea 3D, se aşteaptă ca vânzările industriei de imprimante 3D să crească de 4 ori, ajungând la 26 de miliarde de dolari, până în 2022, generate de industria auto, dentară şi medicală, dar şi de sectorul de bijuterii.