⬤ Ei au fost instruiți pentru a interveni în situații de urgență

Prin intermediul proiectului ”Responsabilitate și sprijin în comunitate” s-a dorit dezvoltarea rețelei de voluntari și dezvoltarea organizațională a Filialei Crucii Roșii Ilfov. Cu acest prilej, au fost organizate  cursuri de prim ajutor pentru tineri și persoane de toate vârstele, astfel încât să se poată alătura autorităților la intervenții pentru salvarea de vieți. 

Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 675, ediția print

Joi, pe 12 octombrie, Primăria Buftea a fost gazda conferinței de finalizare a acestui proiect. La eveniment au participat reprezentanți ai autorității locale, membrii ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Dealul Spirii” București-Ilfov, ai Poliției, consilieri locali, reprezentanți ai unităților de învățământ și cetățeni viitori voluntari ai Crucii Roșii – Filiala Ilfov. Proiectul lansat în toamna anului trecut a fost conceput pe organizarea a șase workshop-uri în comunitate. Astfel, au fost dezbătute problematici legate de nevoia de implicare a comunității în situații de criză (incendii, inundații, secetă extremă, pandemie, risc de marginalizare socială), necesitatea consolidării organizaționale și dezvoltarea rețelei de voluntari în orașul Buftea – care să reprezinte un liant între locuitorii orașului și autoritatea locală.

”Au fost organizate patru sesiuni de instruire a cetățenilor în domeniul acordării primului-ajutor de bază și gestionarea corectă a unor situații de urgență. În urma implementării proiectului, se va disemina un Ghid de bune practici pentru intervenția în situații de urgență. Ca un bilanț de final: 160 de cetățeni au participat la seminarii privind rolul voluntarului în comunitate, au fost încheiate 50 de contracte de voluntariat, peste 80 de persoane au participat la sesiuni de instruire în domeniul primului ajutor. De asemenea, s-au desfășurat și trei exerciții de simulare a unor situații de criză în orașul Buftea. Pe lângă întâlnirile și discuțiile libere, după tragedia de la Crevedia se pare că îmbunătățirea rețelei de voluntari, crearea unui nucleu de oameni, chiar și tineri, responsabili, din toate domeniile de activitate care să poată interveni ­într-o situație de urgență este extrem de importantă. Este bine să-i avem pregătiți. Vom continua exercițiile, simulările. Față de lunile august-septembrie anul trecut, dvs. prin acceptul dvs. ați ridicat Filiala Ilfov și, implicit, ca celulă de bază – orașul Buftea, la un alt nivel. Cu cei 50 de voluntari care au semnat contractele de voluntariat îmi doresc să avem o întâlnire de două trei zile în care discutăm și despre Crucea Roșie, dar să ne și cunoaștem mai bine ca oameni. Cei care ați absolvit cursul, acum, la final, veți primi certificatul de recunoaștere internațională. Mai avem încă un motiv de bucurie. Dr. Florina Mindu este reprezentanta Crucii Roșii Române în Comitetul Internațional de Cruce Roșie, după un curs și un examen destul de riguros din care au făcut parte reprezentanții Crucii Roșii din SUA, Marea Britanie, Japonia, Camerun. Sunt și propuneri pentru două ambulanțe sociale. Eu îmi doresc mai mult să se facă Unitatea de Primiri Urgențe la maternitatea din Buftea și să se modernizeze maternitatea decât să luăm două ambulanțe. Îmi doresc acest centru pentru binele comunității, pentru a le da un zâmbet și o ușurare salvatorilor noștri”, a spus Niculae Mihalache, directorul Crucii Roșii Ilfov, la conferința de finalizare a proiectului. 

Și Carmen Balea, directorul grădiniței ”Căsuța Copilăriei”, de această dată în calitate de președinte a Crucii Roșii Buftea, a vorbit despre utilitatea acestui proiect. ”Tare mi-ar plăcea ca atunci când unul dintre noi are o situație dificilă în viață să se găsească un alt om care să-i întindă o mână și, de ce nu, acești oameni să fie dintre noi – cei din Crucea Roșie, pentru început. Văd printre dvs. oameni cunoscuți în orașul nostru, oameni care au un cuvânt de spus, oameni care pot aduce schimbarea și schimbarea nu se întâmplă chiar așa, la schimbarea aceasta trebuie lucrat. În primul rând, schimbarea începe în școli, dar nu numai în școli, ci și în familiile noastre, începe cu noi, schimbarea începe de acasă, de când copilul începe să înțeleagă ceea ­ce-i vorbim și începe atunci când noi, ca părinți, implantăm acele valori pe care le știm cu toții, iar acel copil pleacă din familie, intră în instituția școlară (prima dată în grădiniță și apoi la celelalte cicluri de învățământ) și școala doar vine să sprijine ceea ce noi, ca părinți, am făcut cu ei acasă”, a spus Carmen Balea.