Sectorul medical rămâne cel mai popular dintre serviciile pe care diaspora le caută în România, la care se adaugă cele de avocatură, dar și vacanțele pe litoral, conform unei analize realizate de o agenție de marketing online.
Compania a analizat datele pentru cetățenii stabiliți în Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie. În funcție de perioada de timp, conform agenției Today‘s, preferințele acestora s-au schimbat mai mult sau mai puțin radical, ori au ales să-și redirecționeze interesul spre domenii care nu presupun neapărat o revenire în România. Agenția a realizat un studiu al ultimilor 10 ani, din punct de vedere al serviciilor pentru care românii din străinătate revin în România.
Dacă în urmă cu aproape un deceniu cetățenii români din Italia reveneau acasă în vacanța de vară și preferințele erau concentrate către servicii medicale, de avocatură sau amenajări și decorațiuni interioare, în prezent, românii mai sunt interesați doar de servicii medicale și mai puțin de celelalte, toate având un trend descendent. Tendința se menține și printre ceilalți cetățeni din alte țări, cum ar fi cei din Spania sau Marea Britanie.
Totuși, cei din Franța își îndreaptă atenția spre serviciile de avocatură, sector care înregistrează o creștere de la an la an. În fapt, în această țară sunt, în medie, de 16 ori mai multe căutări decât în alte țări din Uniunea Europeană în care sunt stabiliți români. Această statistică vine în ciuda faptului că în Franța e o comunitate mică de români (peste 120.000), comparativ cu Italia (peste un milion). În final, cei din Germania preferă să își investească, cel puțin atenția, în vacanța din august, în servicii medicale sau de avocatură.
Statisticile incluse de Today‘s în această analiză arată și o creștere constantă a interesului pentru piața de închirieri auto, cu peste 25% față de anul trecut. Cei mai interesați sunt românii din Marea Britanie, cu peste 50% mai mult față de cei stabiliți în celelalte țări. Însă, cei din Marea Britanie, Spania sau Italia nu folosesc foarte mult telefonul mobil când fac research pe internet. Circa 30% din căutări vin de pe astfel de dispozitive.
Dincolo de investițiile în servicii, românii din diaspora au în vedere și vacanțele în România. În iulie, căutările pe această temă cresc cu aproximativ 50%, iar cele pentru cazare cresc cu până la 90%, în lunile de vară. Cele mai populare stațiuni rămân însă Mamaia și Costinești.