Federația Internațională a Contabililor (IFAC) a lansat un nou centru virtual pentru profesia contabilă mondială. Rețeaua deservește profesioniștii contabili și contabilii stagiari din toate ariile de activitate, prin furnizarea unui acces direct la resurse, știri, discuții relevante, precum și la recomandări competente.

Reţeaua de cunoştinţe globale, găzduită de website-ul IFAC, reprezintă un forum unde profesia contabilă poate face schimb de informaţii, poate învăţa, se poate implica şi poate creşte.  

Centrul virtual poate fi accesat la adresa www.ifac.org/global-knowledge-gateway. Rețeaua deser­vește profesioniștii contabili și contabilii stagiari, prin furnizarea unui acces direct la resurse, știri, discuții relevante, precum și recomandări competente. Portalul oferă dezbateri pe tema celor mai recente evoluții la nivel mondial, care afectează profesia contabilă, cele mai bune practici în domeniul gestionării riscului, ultimele tendințe în raportarea corporativă, susținerea evoluției viitoare a profesiei, știri actuale despre dezvoltarea durabilă.

O bază de date esențiale pentru profesia contabilă

Structurată, iniţial, pe nouă secţiuni centrale (vezi caseta), reţeaua reunește resurse relevante la nivel mondial, facilitează schimbul de informaţii şi pune bazele unei comunităţi de profesionişti contabili din întreaga lume.  Utilizatorii pot fil­tra resursele în funcţie de subiect, sub-categorie, tip de resursă sau origine.  Se pot recomanda resursele considerate cele mai utile şi se pot sugera includerea unor noi resurse. Administratorii portalului recomandă accesarea ştirilor importante, precum şi a celor mai recente noutăţi contabile de interes general. 

Utilizatorii pot fi mereu la curent cu evenimentele şi conferinţele viitoare, pot consulta punctele de vedere ale VIP-urilor din profesie şi ale mediului de afaceri, în general, pot lua parte la discuţiile al căror format încurajează dezbaterile.  Există posibilitatea de a face un abonament pentru a primi noutăţile direct în inbox-ul personal – pe toate temele importante din reţea sau doar pe teme care sunt de interes propriu. Prin implicarea utilizatorilor,  reţeaua se poate transforma într-o bază de date esenţială şi într-o comunitate pentru profesia contabilă internaţională.

Temele centrale din cadrul reţelei ajută profesioniștii contabili angajaţi și pe cei care oferă consultanţă în afaceri. În curând vor fi adăugate și temele secundare, cele care se adresează profesioniștilor contabili din practică, în special celor care lucrează în cabinete mici și mijlocii.  

Raportarea corporativă – sporirea utilităţii informaţiilor raportate  

Etică – susţinerea practicilor etice care garantează un mediu de lucru etic  

Orientarea și dezvoltarea finanţării – adaptare la exigenţele în continuă schimbare ale societăţii și ale organizaţiilor care au rol de lideri în domeniu  

Guvernare – îmbunătăţirea sistemelor și a structurii pe baza cărora entităţile iau decizii, le execută și monitorizează rezultatele.

Performanţă și gestionare financiară – creșterea performanței organizaţionale printr-o susţinere mai bună a unui proces decizional strategic și operaţional.  

Gestionarea riscului și controlul intern – rezolvarea incertitudinilor în stabilirea și urmărirea obiectivelor organizaţionale.

Dezvoltare durabilă – integrarea dezvoltării durabile în practicile de gestionare, raportare și certificare.

În curând:

Audit și certificare – facilitarea dezvoltării, a adoptării și implementării standardelor internaţionale  

Gestionarea practicii – susţinerea practicienilor în gestionarea și dezvoltarea cabinetelor lor.