Este vorba despre primul contract pentru o autostradă atribuit unui antreprenor
din China și cel de-al doilea șantier ”chinezesc” din România, după cel de la Centura Zalăului.

Săptămâna trecută, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația constructorului din Turcia – IC Ictas, depusă după participarea la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord) – DN2 Afumați – DN3 Cernica. Constructorii chinezi au rămas, așadar, în cursă, OUG prin care Guvernul a eliminat posibilitatea participării companiilor din China și Rusia la licitațiile CNAIR fiind emisă în primăvara anului 2021, după depunerea candidaturii.
Prin urmare, CNAIR va sema, în sfârșit, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor, câștigătorii desemnații fiind China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Și spunem ”în sfârșit”, pentru că licitația pentru ”Proiectare și Execuție – Autostrada de Centură București, km. 0+000 – km. 100+900, Sector Centura Nord, km. 0+000 – km. 52+770, Lot 3: km. 39+000 – km. 47+600”, în lungime de 8,6 km., a fost lansată pe 6 iunie 2019, după care au urmat mai multe rânduri de contestații.
Durata contractului este de 30 de luni, din care 12 luni este perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. În cadrul contractului, viitorul antreprenor va realiza mai multe lucrări inginerești complexe, incluzând 7 pasaje, două dintre acestea având lungimi de 318,30 m și respectiv 466,50 m.
Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord) este formată din patru loturi. Pentru loturile 2 și 4, CNAIR a semnat contracte cu firmele constructorului român Dorinel Umbrărescu. Iar, pentru lotul 1, au fost desemnați câștigători italienii de la Pizzarotti, câștigător reconfirmat în noiembrie 2022, dar, și aici s-a depus imediat o nouă contestație de către Pizzarotti-Retter și se așteaptă soluționarea.