Programul de lucru al ghişeelor de la paşapoarte va fi prelungit de luni până vineri, între orele 08.00 – 20.00, iar lucrul cu publicul se va desfăşura şi în weekend, pentru evitarea supraaglomerării, informează Ministerul Afacerilor Interne.
Potrivit sursei citate, măsura a fost dispusă de ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, urmând a fi suplimentate, până la capacitatea maximă, staţiile de preluare a cererilor la nivelul structurilor teritoriale de paşapoarte.
”În continuarea dispozițiilor date de către ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae BODE, pentru gestionarea optimă a numărului mare de solicitări pentru documente de călătorie, la nivelul Direcției Generale de Pașapoarte și a Instituțiilor Prefectului s-au implementat mai multe măsuri organizatorice„, se arată într-un comunicat al Ministerului Afacerilor interne.
Astfel, s-a prelungit programul de lucru cu publicul, în intervalul orar 08.00-20.00 de luni până vineri, și s-a decis desfășurarea activității de lucru cu publicul și în weekend, respectiv suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de pașapoarte.
În acest sfârșit de săptămână atât la nivelul municipiului București, cât și în teritoriu, Serviciile Publice Comunitare de Pașapoarte vor desfășura activități de lucru cu publicul (primiri cereri și eliberări pașapoarte).
MAI menționează totodată faptul că, pentru zilele de weekend, au fost deja operaționalizate programările online în mai multe județe din țară. În acest moment, se întreprind măsuri pentru operaționalizarea programărilor online și pentru restul județelor, în vederea reducerii timpului de răspuns la solicitările primite din partea cetățenilor.
Pentru a asigura eliberarea pașapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 03-11.03.2022 au fost relocate 5.371 cereri de la SPCP al mun. București, Constanța, Iași și Suceava către SPCP Argeș, Buzău, Bistrița-Năsăud, Călărași, Caraș-Severin, Covasna, Gorj, Harghita, Ialomița, Olt, Mehedinți, Mureș, Teleorman și Vrancea).
Potrivit comunicatului de presă, în data de 10.03.2022, termenul mediu la nivel național de eliberare a pașaportului simplu electronic a fost de 2,77 zile lucrătoare (totuși la unele județe precum AR, BN, BV, CS, CJ, CV, MS, TM, PH termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării cererilor și până la intrarea pașapoartelor simple electronice în gestiunea structurilor de pașapoarte).
Ca urmare a activității de mentenanță din data de 09.03.2022, între orele 14:00 și 15:00, a fost optimizată funcționarea platformei, iar timpii de răspuns au fost considerabil îmbunătățiți.
Precizăm faptul că, în data de 10.03.2022 s-au efectuat 35.389 programări, pentru un număr de 60.381 de persoane (în scopul prezentării la ghișeu în următoarele 90 de zile).
Reamintim faptul că, la nivelul municipiului București, Direcția Generală de Pașapoarte a delegat 20 de polițiști pentru sprijinirea activității Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte.
Totodată, au fost trimiși, zilnic, specialiști din cadrul Biroului Coordonare Metodologică și Serviciul Control pentru sprijinirea activității și fluidizarea afluxului de cetățeni pentru sediul Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte București și Ilfov din Mall Park Lake.
În prezent, în vederea personalizării pașapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend.