Honda CR-V va debuta pe piaţa internă la finele anului curent, anunţă importatorul mărcii în România. Cea de-a patra generaţie CR-V va fi produsă tot în Europa, la uzina Honda din Swindon, Marea Britanie, la fel ca toate versiunile CR-V destinate pieţei din Europa începând cu anul 2000.

Modelul are la activ cinci milioane de unităţi vândute din 1995 până în prezent, iar noua generaţie vine cu elemente în premieră pentru piaţa din Europa, cum ar fi posibilitatea comandării unei versiuni cu tracţiune faţă. Începând cu facelift-ul aplicat în 2009, modelul a putut fi comandat în versiunea diesel cu transmisie automată, premieră pentru CR-V.

CR-V este oferit cu două motorizări: un 2.0 i-VTEC sau un 2.2 i-DTEC. Unitatea diesel oferă 150 CP şi 350 Nm, în timp ce unitatea i-VTEC oferă 155 CP, cu 5 CP în plus faţă de versiunea precedentă. Emisiile de CO2 ale versiunii diesel au scăzut cu 12% pentru versiunea cu transmisie manuală în raport cu predecesorul, în timp ce emisiile versiunii pe benzină au scăzut de la 192 la 173 grame de CO2 pe kilometru. Honda CR-V se mândreşte cu un sistem Stop&Start pentru versiunile cu transmisie maunală, care reduce emisiile de CO2 cu cinci procente, alături de sistemele ECON şi ECO Assist pentru reducerea consumului de carburant. CR-V are suspensie faţă McPherson şi suspensie spate multi-link. Ambele punţi au o suspensie cu o putere de amortizare cu 10% mai mare, iar caroseria are o rigiditate crescută.

Debutul comercial al Honda CR-V pe piaţa din Europa va avea loc în octombrie 2012, primele uni­tăţi urmând să ajungă în România până la finele anului curent. Pe lângă modificările estetice şi tehnologice apărute odată cu debutul noii generaţii, CR-V a devenit mai scurt cu 5 milimetri şi mai scund cu 30 de milimetri în comparaţie cu generaţia precedentă, fără ca spaţiul interior să fie redus. Pentru ca modelul să fie accesibil mai multor şoferi, gama de reglare a volanului a crescut cu 10 milimetri, atât pe înălţime, cât şi pe adâncime. Parbrizul a avansat înspre partea din faţă a vehiculului cu 60 de milimetri, mărind spaţiul disponibil pentru pasageri, spun cei de la Honda.

Portbagajul crossover-ului CR-V oferă un spaţiu de depozitare de 589 de litri cu scaunele din spate ridicate, res­pectiv 1.648 litri cu acestea pliate. În versiunea cu bancheta pliată, CR-V este cu 147 de litri mai spaţios decât predecesorul său. Lungimea încărcăturii a crescut cu 140 milimetri, atingând 1.570 milimetri cu bancheta din spate pliată. De asemenea, partea interioară a portbagajului este cu 25 de milimetri mai joasă, pentru a uşura accesul cu obiecte grele sau voluminoase. Acum, portba-gajul unui CR-V poate găzdui două biciclete mountainbike, sau patru seturi de crose de golf, după cum declară oficialii mărcii nipone.