Autoritățile locale din Măgurele au făcut toate demersurile ca Primăria orașului Măgurele să devină una dintre puținele administrații locale din țară complet digitalizate, transparente și debirocratizate. În consecință, proprietarii de terenuri, imobile și autovehicule din Măgurele, dar și firmele care își au sediul ori dețin bunuri imobile în oraș, își pot achita taxele și impozitele online.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 537
Persoanele fizice și juridice din orașul Măgurele au la dispoziție de anul acesta un instrument deosebit de eficient pentru plata taxelor și impozitelor. În acest fel, taxele și impozitele pot fi achitate mult mai ușor și rapid, fără ore pierdute pe drumuri și la cozile care se formează de regulă în fața ghișeelor. Primăria orașului Măgurele a transmis chiar o recomandare către toți plătitorii de taxe și impozite din oraș să aleagă această variantă extrem de simplă, cu atât mai mult cu cât pandemia de coronavirus nu a fost combătută încă.
Oficialii Primăriei Măgurele ne-au precizat că există câțiva pași simpli ce trebuie urmați pentru a beneficia de facilitățile create de administrația locală. Astfel, persoanele fizice pot achita până la 31 martie 2021, cu o reducere de 10%, taxele și impozitele datorate bugetului local pentru anul curent. Atât firmele, cât și cetățenii orașului Măgurele, pot face aceste plăți prin intermediul platformei ghiseul.ro. Datele de acces pe acest portal sunt obținute, fie printr-o solicitare transmisă pe ghiseul.ro, fie printr-o cerere transmisă Primăriei Orașului Măgurele, accesând linkul https://primariamagurele.ro/. Pe ghiseul.ro, totul funcționează extrem de simplu. Potrivit informațiilor deținute de primărie, doar în anul 2020, pe această platformă au fost înregistrate 1.775 de tranzacții făcute de proprietari de terenuri, imobile sau autovehicule, din Măgurele.
De asemenea, pentru obținerea unor documente (ex.: eliberarea unui certificat fiscal, eliberarea unor avize) sau pentru transmiterea unor sesizări sau a unor cereri către Primăria orașului Măgurele, persoanele fizice sau juridice pot folosi cu încredere platforma eConfirmare.ro, ne-a precizat primarul orașului Măgurele, Narcis Constantin. Prin eConfirmare.ro, nu mai puțin de 55 de proceduri pot fi duse la bun sfârșit online, iar procesarea și eliberarea documentelor se face mai rapid decât în situația în care cetățenii se adresează funcționarilor primăriei, la ghișeu. ”Așadar, alegeți să achitați taxele și impozitele, să transmiteți cereri sau sesizări și să obțineți documentele de care aveți nevoie online! Este mai simplu, mai rapid, mai eficient!”, este mesajul reprezentanților Primăriei orașului Măgurele.
Scutiri de plata dobânzilor aferente sumelor datorate bugetului local
Administrația orașului Măgurele a mai anunțat că proprietarii de terenuri, imobile sau autovehicule din Măgurele care își vor achita impozitele restante la data de 31 martie 2020, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2021, vor fi scutiți de plata dobânzilor aferente sumelor datorate bugetului local. Hotărârea a fost luată de Consiliul Local al Orașului Măgurele încă de la finele lunii iulie, și include o serie de facilități fiscale la plata taxelor și impozitelor locale pentru acest an. Contribuabilii pot depune o cerere de anulare a accesoriilor, până cel mai târziu la data de 31 martie 2021. Pentru mai multe detalii despre cum puteți beneficia de toate aceste facilități, contactați Biroul de Taxe și Impozite la tel (021) 457-4098 sau la adresa de email impozite@primariamagurele.ro.
Portalul eConfirmare.ro, un alt instrument digital extrem de util
Primarul Narcis Constantin a reamintit faptul că Primăria orașului Măgurele este una dintre puținele administrații locale din țară complet digitalizate, transparente și debirocratizate. ”După experiența plății online a taxelor și impozitelor și după funcționalizarea, în luna mai, a platformei e-functionar, prin care am venit în sprijinul cetățenilor reducând interacțiunea cu funcționarii noștri, a venit rândul lansării și implementării portalului eConfirmare.ro. Toate solicitările și cererile cetățenilor pot fi transmise, înregistrate și soluționate rapid, transparent, fără drumuri la primărie și fără ore petrecute la cozile formate în fața ghișeelor. Noul portal poate fi folosit atât de persoanele fizice, cât și de firmele care își au sediul în Măgurele. Persoanele fizice și juridice își crează rapid câte un cont pe portal, în baza căruia pot depune online diverse solicitări. Primesc automat numărul și data înregistrării cererii. Modulul le este util și reprezentanților primăriei, deoarece permite configurarea în prealabil a tuturor tipurilor de solicitări, indiferent de compartiment/serviciu sau birou. Odată înregistrată, solicitarea poate fi completată cu alte documente (de exemplu: copie a cărții de identitate, act de proprietate, cadastru, factură etc.). Conținutul solicitărilor online este stocat în siguranță și sincronizat integral cu baza de date a Registraturii și managementul documentelor. Toate documentele depuse online vor fi sincronizate și vor intra pe fluxul intern al documentelor, împreună cu toate copiile scanate depuse. În acest fel, toate documentele depuse online pot fi vizualizate de funcționarii cărora le sunt adresate. Mai mult, portalul îi atenționează pe funcționari atunci când cetățeanul sau reprezentantul societății care utilizează portalul a depus o solicitare nouă ori și-a actualizat datele personale (ex. adresa de domiciliu/sediu). De asemenea, reprezentanții primăriei au posibilitatea să ceară cetățeanului, prin e-mail, informații sau documente suplimentare necesare soluționării cererilor sau eliberării unor avize, dar și să stabilească un termen – limită pentru transmiterea acestora.