@ Lucrările ar putea să înceapă în a doua jumătate a anului 2023, pentru stația de după Centura Capitalei @ Până atunci, va fi gata stația ”Tudor Arghezi”, de pe Șos. Berceni
Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Capitală începe să prindă contur, după ce, recent, a fost semnat, între Primăria Sectorului 4, Consiliul Județean Ilfov, Ministerul Transporturilor, CFR Infrastructură și Metrorex, Acordul de cooperare și colaborare pentru dezvoltarea Magistralei 2 de metrou.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 575
Întâlnirea a avut loc la Ministerul Transporturilor, iar curând după acest moment, săptămâna trecută, președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Petru Ștefan Thuma și primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, au participat la o conferință de presă, prilejuită de semnarea cu Asocierea Concrete & Design SRL (lider de asociere), Bau Stark SRL, Yardman SRL și Euro Building Ideea a contractelor pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, necesare demarării lucrărilor.
În valoare de 5 milioane de lei, documentele prevăd identificarea, într-un interval de 9 luni de zile, a celor mai bune soluții tehnice în vederea prelungirii Magistralei 2 de metrou în județul Ilfov. Mai mult, sunt în analiză și soluții pentru suplimentarea garniturilor de tren, pentru ca timpii de așteptare în noile stații să fie cât mai mici posibili.
Magistrala 2 de metrou realizează legătura între zona de Sud – Est, zona centrală și zona de Nord a Capitalei, asigurând transportul a aproximativ 6 milioane de călători/lună (date valabile pentru perioada dinaintea pandemiei de COVID-19), ceea ce reprezintă aproximativ 40% din numărul total al călătorilor care utilizau sistemul de transport cu metroul.
Metroul va ajunge până în comuna Berceni
Magistrala 2 de metrou are o lungime de 19,9 km de cale ferată dublă, 15 stații (inclusiv noua stație de metrou, de la suprafață, aflată în lucru pe Șos. Berceni, “Tudor Arghezi”), un depou, un parc de exploatare de 25 de trenuri de generație nouă, asigurând un interval minim de circulație între trenuri la ora de vârf de trafic de 3 minute. Extinderea M2 Pipera – Berceni ar putea însemna, pentru început, încă trei stații noi de metrou, prima fiind, așadar, stația ”Tudor Arghezi”, iar următoarele două stații să fie amplasate după Centura Capitalei, până în comuna Berceni. De asemenea, s-a discutat despre trei parcări de tip park&ride, dar și despre o nouă stație de cale ferată.
”Există posibilitatea unei stații comune cu CFR. Parteneriatul semnat pentru începerea acestui proiect include și CFR Infrastructură (CNCF CFR SA – n.red.), deci specialiștii acesteia vor găsi cele mai bune soluții”, a precizat Daniel Băluță, la conferința de presă, răspunzând la o întrebare adresată de către Club Feroviar.
Județul Ilfov, conectat în mod real cu Capitala
Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, a subliniat faptul că acest proiect va fi benefic pentru locuitorii din Ilfov și că dorește ca și alte localități să beneficieze de acest mijloc eficient de transport.
”Multumesc pentru deschiderea de care a dat dovadă domnul primar Daniel Băluță. Avem împreună șansa de a conecta în mod real Ilfovul cu Bucureștiul, în condițiile în care mii de oameni lucrează în București, dar locuiesc în Ilfov. Acest proiect este acum un exemplu, așa că analizăm multiplicarea acestuia și în alte zone”, a declarat, la rândul său, Hubert Thuma, președintele CJ Ilfov.
Totodată, primarul Daniel Băluță a scos în evidență faptul că această investiție ar putea transforma Sudul zonei metropolitane București-Ilfov într-un hub de business.
„Zona de Sud a Bucureștiului are un potențial uriaș de dezvoltare, iar acesta este motivul pentru care cred cu tărie că extinderea rețelei de metrou și în județul Ilfov nu doar că va pune umărul decisiv la schimbarea în bine a acestei părți a Capitalei, ci va însemna și un trai mai bun pentru oamenii din Sectorul 4 și din localitățile limitrofe. Vorbesc despre oameni, întrucât asta așteaptă ei de la politicieni – rezultate. Astăzi (n.r. – 10.11.2021), eu și domnul Hubert Thuma, președintele Consiliului Județean Ilfov, avem primul rezultat! Odată cu semnarea contractelor pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și de fezabilitate, deschidem un drum nou, pe care încă n-a mai pășit nimeni în România, acela de a aduce în același mare proiect de infrastructură, cât mai multe autorități ale statului. Scopul final este cât se poate de limpede. Împreună transformăm Sudul zonei metropolitane București-Ilfov într-un hub de bussines, cu toate facilitățile incluse. Aducem aici investitori și, totodată, reducem poluarea. Oferim oamenilor acces la transport public rapid și astfel ținem pe loc, în parcările park&ride, pe care le vom avea la fiecare dintre stațiile de metrou din Ilfov, un număr însemnat de mașini. Nu ne ferim să ne asumăm acest proiect și profităm de șansa pe care ne-o oferă fondurile europene nerambursabile. Sectorul 4 are deja experiență în accesarea acestora (construim deja stația de metrou ”Tudor Arghezi”, cu bani europeni), așa că sunt convins că totul se va desfășura așa cum trebuie!”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.
Se lucrează în ritm alert la stația ”Tudor Arghezi”
Proiectul de extindere a magistralei M2 de metrou în județul Ilfov, realizat de Primăria Sectorului 4 împreună cu Metrorex, CJI și Ministerul Transporturilor vine în completarea noii stații de metrou “Tudor Arghezi”, care se construiește deja pe Șos. Berceni. Lucrările noii stații supraterane de metrou vor fi finalizate anul viitor. Aceasta este amplasată între stația ”Berceni” (fostă Depoul IMGB), actualul capăt de linie al M2 și Șos. de Centură și are o lungime de 1,6 kilometri. Aceasta va fi supraterană, parter plus două etaje și va beneficia de șase zone de acces pietonal, din care două vor fi situate pe partea opusă a Șos. Berceni, fiind asigurată o legătură printr-un pasaj pietonal subteran pe sub șosea. De asemenea, din cele două ieșiri, se va asigura legătura directă cu parcarea de tip Park&Ride de 300 de locuri. Fiind o stație supraterană, proiectul prevede inclusiv o instalație de degivrare a căii de rulare, care să permită exploatarea în condiții sigure pe timp de iarnă.