Este vorba despre ”Supralărgire Prelungirea Ghencea” (B-If), ”Nod rutier A3 – Gruiu și Nuci” (B-If), ”Nod rutier A1 – Ionești” (Db) și ”Nod rutier A2 – Dragoș Vodă” (Cl)
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat că au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru două proiecte din zona București-Ilfov. Primul dintre ele se referă la: supralărgirea Prelungirii Ghencea între Str. Brașov, viitorul terminal al tramvaiului 41 și Pasajul Domnești (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR), proiect care se face la solicitarea și în colaborare cu autoritățile locale și Consiliul Județean Ilfov.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, nr. 638, ediția print
Proiectul are în vedere: lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între Strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (Pasajul Domnești); realizarea pistelor pentru biciclete; amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m; modernizarea sistemului de iluminat; realizarea sistemului de canalizare pluvială; amenajarea a 2 stații de autobuz; amenajarea unei zone mediene 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București; amenajarea unor intersecții semaforizate: la intersecția dintre Prelungirea Ghencea – acces Cartierul Latin (km 4+710), la intersecția dintre Prelungirea Ghencea – accese (km. 4+850) și la trecerea de pietoni de pe Prelungirea Ghencea de la km. 5+220.
Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între Strada Mărăcineni și Pasajul Domnești. ”Și pentru că știu că doar lărgirea bulevardului și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, propun Primăriei Capitalei să studieze implementarea unui proiect privind realizarea unei benzi unice pentru autobuze pe Prelungirea Ghencea, de tip BRT (Bus Rapid Transit), după finalizarea lucrărilor”, a precizat secretarul de stat. Irinel Scrioșteanu apreciază că această bandă unică pentru autobuze poate fi implementată pe zona mediană unde este prevăzută linia de tramvai și poate fi funcțională până la momentul în care se va realiza infrastructura necesară circulației tramvaiului. ”Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructură rutieră, mijloace de transport în comun rapid și predictibil) reprezintă cheia descongestionării traficului rutier în zona marilor orașe”, a completat oficialul.
Nod rutier pe A3, în zona Gruiu – Nuci
Cel de-al doilea proiect pentru care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici – ”Nod rutier A3 (km. 36+700) cu DJ 101C la Gruiu – Nuci (Ilfov), sector București – Ploiești” se realizează la solicitarea și în colaborare cu autorităților locale din comunele Gruiu și Nuci, precum și cu Consiliul Județean Ilfov și prevede: utilizarea pasajului existent pe DJ 101C, care supratraversează Autostrada A3 la km. 36+700; amenajarea a 4 bretele de acces pentru toate relațiile de trafic, amplasate pe ambele părți ale DJ 101C, a căror racordare la Autostrada A3 se va realiza prin benzi de accelerare și decelerare; amenajarea la ambele capete ale rampelor pasajului a câte unei intersecții tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către Gruiu, cât și spre Lipia; lucrări pentru colectarea și scurgerea apelor, siguranță rutieră și iluminat public.
Alte două noduri rutiere, pe A1 și A2
Au fost aprobați, de asemenea, indicatorii tehnico-economici și pentru realizarea a două noduri rutiere pe Autostrada A1, în județul Dâmbovița și Autostrada A2, în județul Călărași. Astfel, proiectul ”Nod rutier A1 (km. 73+100) cu DJ 702F la Ionești, jud. Dâmbovița” prevede: amenajarea a 4 bretele rutiere: 3 bretele de acces noi + 1 bretea reabilitată; amenajarea a două intersecții tip sens giratoriu la capetele celor două rampe ala pasajului existent pe DJ 702F, peste Autostrada A1, pentru asigurarea relațiilor de întoarcere către localitățile Ionești, respectiv Puntea de Greci; lucrări pentru colectarea și scurgerea apelor, siguranță rutieră și iluminat public. Va fi amplasat la intersecția A1 cu DJ 702F, la sud de orașul Găești (Dâmbovița), în zona localității Ionești.
Iar proiectul ”Nod rutier Autostrada A2 (km. 90+100) cu DJ 306 și DN 3A la Dragoș Vodă, județ. Călărași” prevede: amenajarea a 4 bretele rutiere de acces, amplasate pe ambele părți ale DJ 306; amenajarea a câte unei intersecții tip sens giratoriu la capetele celor două rampe ale pasajului existent pe DJ 306, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea Dragoș Vodă, cât și spre localitățile din nordul orașului Călărași; lucrări pentru colectarea și scurgerea apelor, siguranță rutieră și iluminat public. Va fi amplasat la joncțiunea DJ 306/DN 3A cu A2, la sud de localitatea Dragoș Vodă, în județul Călărași.
Următorul pas
Potrivit lui Irinel Scrioșteanu, următorul pas în derularea proiectelor menționate este lansarea procedurilor de licitație pentru execuția lucrărilor, etapă derulată concomitent cu realizarea procedurilor de expropriere. Sursa de finanțare a obiectivelor de investiții este constituită din fonduri externe nerambursabile, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite.