CFR SA va prezenta, la sfârșitul anului, estimările financiare și soluţiile tehnice detaliate pentru variantele de realizare a conexiunii Gării de Nord cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă, urmând să se ia o decizie asupra variantei și a posibilităţii de finanţare, informează compania.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2008, pentru legătura feroviară între București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă București (AIHCB).

„Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, și a publicat în SEAP în data de 01.03.2018 documentaţia de achiziţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate”, precizează administratorul infrastructurii feroviare.

Patru variante de conectare

După finalizarea procedurii de achiziţie publică și semnarea contractului de prestări servicii, consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele patru variante posibile de conectare, acestea fiind: linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoșoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. (de cale ferată – n. r.) situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalului T1 al AIHCB, linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi (Punct Oprire Odăi – n. r.), care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalului T1 al AIHCB, linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Balotești la Terminalul Plecări AIHCB, varianta de traseu în sistem monorail cu puncte de îmbarcare/debarcare din PO Odăi și din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri – plecări ale AIHCB.

Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.396