• 75% dintre părinți consideră continuitatea ca fiind principalul avantaj al trecerii cursurilor de limba engleză în mediul online

  • 82% dintre respondenți apreciază rapiditatea trecerii la cursurile online de limba engleză

  • 54% dintre aceștia apreciază implicarea echipei care a reușit să facă această trecere, urmați îndeaproape de cei 52% care apreciază adaptabilitatea

 

Acestea sunt rezultatele unui sondaj de percepție realizat de Shakespeare School  în perioada 27 Martie – 15 Aprilie.  Scopul acestui sondaj de opinie a fost acela de a identifica modul în care părinții, cursanții adolescenți și profesorii s-au raportat la situația de criză declanșată de pandemia COVID-19 în România, precum și la pivotarea imediată a canalului de livrare a cursurilor de limba engleză.

Ca urmare a măsurilor de distanțare socială, Shakespeare School a reușit să treacă la livrarea online a cursurilor de limba engleză pentru toate grupele de vârstă în numai trei zile.

“Orice problemă devine o provocare și o oportunitate ce te stimulează să găsești soluții și s-o depășești. La Shakespeare School, ne-am gândit că nu putem părăsi corabia și să-i lăsăm pe copii în derivă, prin întreruperea cursurilor de limba engleză. Așadar, ne-am mobilizat și am găsit cea mai bună formulă prin care să continuăm cursurile online în această perioadă”, a declarat Adriana Alionte, fondator Shakespeare School chiar la începutul perioadei de pivotare la cursurile online.

Contextul pivotării rapide la cursurile online

La momentul realizării sondajului de percepție, 7 din 10 respondenți considerau că situația generată de pandemia COVID-19 în România era foarte critică și extrem de critică. Acest rezultat arată impactul major pe care criza de sănătate o are asupra respondenților.

  • Pe primul loc între aspectele care îi îngrijorează cel mai mult pe respondenți în legătură cu momentele dificile pe care le trăim acum se află situația sanitară, urmată de contextul macro-economic pe locul al doilea și de situația financiară a familiei.
  • Pe primul loc între emoțiile pe care le-au trăit respondenții cel mai des de la declanșarea crizei în România se află îngrijorarea, urmată la o distanță mare pe locul al doilea de tristețe și pe locul al treilea de supărare.
  • Dintre cei 699 de respondenți, 3 din 10 spun că spun că, în opinia lor, în următoarele trei luni, situația va evolua foarte defavorabil în România. Alți 3 din 10 spun însă că evoluția va fi numai oarecum defavorabilă.
  • Cei mai mulți respondenți consideră că România se va recupera în 1-2 ani după această criză, urmați la mică distanță de cei care consideră că recuperarea se va face în 9-12 luni.

Care sunt beneficiile trecerii rapide la cursurile online?

  • Cei mai mulți respondenți apreciază rapiditatea trecerii la cursurile online (82%), urmați de cei care apreciază continuitatea cursurilor (75%), dar și implicarea (54%) și adaptabilitatea echipei care a realizat această trecere (52%).
  • Cele mai importante beneficii aduse de trecerea la cursurile online sunt: asigurarea continuității cursurilor și oportunitatea de a experimenta un mod nou de învățare.
  • Atributele pe care respondenții le consideră esențiale în relația cu Shakespeare School, furnizorul de cursuri online, sunt următoarele: ”susținem performanța”, ”evoluăm continuu”, ”suntem deschiși la comunicare”, ”facem totul cu pasiune” și ”încurajăm creativitatea”.

Cursurile online, o provocare devenită SOLUȚIE

Cursanții, în marea majoritate copii, beneficiază de următoarele avantaje ale participării la cursurile online:

  • Au descoperit că pot fi în continuare productivi, chiar dacă a fost necesar să iasă din zona lor de confort. Au învățat să facă față situațiilor neprevăzute, pentru a continua să facă ceva care le face plăcere și îi avantajează.
  • Continuă să învețe limba engleză cu plăcere, în sistemul în care au fost învățați, alături de profesorii lor favoriți și de colegi.
  • Au posibilitatea de a comunica constant cu profesorii, pentru a adresa întrebări și a primi răspunsuri, astfel încât activitatea lor de învățare să se desfășoare în cele mai avantajoase condiții pentru ei.
  • Solicită și primesc resurse necesare și suplimentare de la profesori, pentru a folosi timpul pe care îl au acum la dispoziție în cel mai eficient mod posibil.
  • Beneficiază de suport emoțional, inclusiv prin tehnici de mindfulness, din partea profesorilor și colegilor de grupă, cu care împărtășesc pasiunea pentru limba engleză.
Adriana Alionte