Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), instituţie care pune la dispoziţia românilor infrastructura necesară soluţionării amiabile a neînţelegerilor cu bănci şi IFN-uri, lansează o aplicaţie online prin care consumatorii pot transmite solicitările de conciliere sau arbitraj, ceea ce va diminua timpii de așteptare.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

Viteză crescută de procesare a cazurilor

„Prin lansarea aplicaţiei, CSALB vine încă o dată în sprijinul consumatorilor, oferind cele mai rapide metode de comunicare, cu scopul de a diminua timpii de aşteptare. Aplicaţia este uşor de folosit, atât de către utilizatorii experimentaţi, cât şi de persoanele mai puţin obişnuite cu tehnologia şi este benefică atât pentru comercianţi, cât şi pentru conciliatori. Prin noua aplicaţie, un utilizator poate avea la îndemână, rapid, toate documentele asociate sesizării pe care a formulat-o şi de care ar putea avea nevoie. Ne aşteptăm ca această facilitate să încurajeze consumatorii să apeleze la CSALB şi, în acelaşi timp, să permită o viteză mai mare de procesare a cazurilor primite“, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB, într-un comunicat remis AGERPRES.

Se poate folosi inclusiv smartphone-ul

Aplicaţia CSALB permite încărcarea directă a documentelor inclusiv de pe telefon, prin scanarea acestora. Astfel, consumatorii au posibilitatea să uploadeze documentele în aplicaţie, iar acestea vor putea fi văzute direct de bancă şi conciliator (de cei cărora le sunt adresate), fără a mai fi necesară trimiterea separată a documentelor. Pentru a folosi această linie de comunicare directă, consumatorii de servicii financiare pot accesa aplicaţia de pe site-ul www.csalb.ro.

Consumatorul va completa solicitarea de pe site (pe care o găseşte în Formulare cereri/accesează cerere/creează solicitare).

După completarea solicitării, consumatorul va primi un mail prin care îi este transmisă invitaţia de a accesa aplicaţia. Documentele introduse în formularul de înregistrare se încarcă în aplicaţie, iar timpul de procesare a acestora este de aproximativ o oră. Pe email, în procedura clasică, procesarea documentelor dura aproximativ o zi.

Aplicaţia a fost configurată de compania Kapsch, conform principiilor Regulamentului General privind Protecţia Datelor Personale (GDPR).

Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.414