Cetățenii sunt sprijiniți în situații de criză
Pentru administrația unui oraș cum este Popești – Leordeni, fiecare zi este o provocare. Numeroase zone de infrastructură trebuie reabilitate sau modernizate, dar și multe alte nevoi trebuie luate în calcul, împreună cu situațiile de criză.
Primarul Petre Iacob ne-a declarat că au fost alocate fonduri de la bugetul Consiliului Județean Ilfov pentru modernizarea a două drumuri din Popești-Leordeni. Este vorba despre contribuția Consiliului Județean într-un procent de 90% pentru lucrările de modernizare demarate deja pe străzile Pavlicheni și Viilor din Popești-Leordeni. ”După asocierile pentru lucrările de reparații ale străzii Drumul Fermei și implicit lărgirea străzii Popești Vest (ieșirea în Berceni), iată că, grație unui dialog constructiv între autoritățile locale și cele județene, am mai putut atrage și de această dată sume importante de la Consiliul Județean Ilfov pentru Popești-Leordeni. Mulțumesc președintelui CJI și consilierilor județeni care au votat de fiecare dată proiectele în asociere cu orașul Popești-Leordeni”, a menționat primarul Petre Iacob. Edilul a mai transmis rezidenților străzilor Viilor și Pavlicheni că potrivit constructorului, lucrările vor fi finalizate cu mult înaintea termenului asumat prin proiect!
Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.626
Administratorul public al orașului, Alin Todireanu, ne-a explicat că cele două străzi se află în plin șantier, dar sunt gata în procent de 70%. ”Străzile vor fi dotate cu canalizare menajeră și pluvială, iluminat public cu instalație îngropată. De asemenea, vor fi prevăzute cu trotuare, asfalt, terasament refăcut. Va exista chiar o zonă de lărgire a părții carosabile”, a spus Alin Todireanu. El a explicat că strada Pavlicheni, deși avea o lățime decentă pe aproape toată lungimea, la ieșirea în strada Școlii, se îngusta. ”Am găsit înțelegere din partea locuitorilor de pe colț, să facă o retragere suficientă astfel încât strada să aibă un aliniament cap-coadă decent, că avem o ieșire în strada Școlii egală cu celălalt tronson de drum”, a spus oficialul. Primarul a explicat că lucrările pe cele două străzi se fac doar pe anumite tronsoane. ”Strada Pavlicheni este mult mai lungă decât tronsonul pe care îl lucrăm acum. Am reabilitat tronsonul dintre străzile Școlii cu Viilor și Viilor, cu o lungime de circa 200 metri. Avem obligația ca autoritate să oferim locuitorilor noștri condiții normale, atât din punctul de vedere al traficului auto, cât și pietonal și să ajungem la normele europene. Nu le putem face pe toate odată dar, ușor, ușor, trebuie să ținem pasul cu aceste noi cerințe”, a precizat Alin Todireanu.
Administrația s-a mobilizat
Un alt obiectiv pentru administrație a fost sprijinirea cetățenilor dintr-un imobil care a fost incendiat. Primarul Petre Iacob ne-a spus că a cerut ajutor CJI, care a acordat 160.000 de lei, iar de la bugetul local au fost alocate 130.000 de lei, toți banii fiind pentru refacerea construcției afectate. ”Evenimentul neplăcut s-a întâmplat la mansarda unui bloc, unde focul, odată ce s-a extins, a aprins și celelalte apartamente, în total 26. Unitățile de la mansardă au ars integral. Discutăm de o structură de lemn, care s-a transformat în scrum. Pompierii au intervenit cu un volum atât de mare de apă încât au fost distruse toate apartamentele blocului. S-a făcut o expertiză pentru a vedea dacă structura de rezistență a avut de suferit și am înțeles că a ieșit bine, în sensul că imobilul poate suporta reparații și locuire în continuare. În aceste condiții, au început lucrările de reconstrucție. Deși proprietarii aveau asiguratori, procedura este greoaie, iar oamenii aveau nevoie urgentă de bani, pentru că au rămas în stradă. Noi am convocat Comitetul Local pentru Situații de Urgență, am acordat într-o primă fază un ajutor de urgență, în valoare de 5.000 lei pe fiecare unitate locativă. A fost o situație tragică, dar după expertiză, s-a obținut autorizație de refacere, iar o firmă reface tot blocul. Ajutoarele de la CJI și CL au mers deja direct în contul asociației. Le-am oferit proprietarilor tot suportul, dar mai departe, tot ce ține de investițiile interioare ține de fiecare locatar în parte. Cert este că noi i-am ajutat, îi ajutăm în continuare, iar prin firma de salubritate le asigurăm un container permanent pentru deșeurile rezultate. Sperăm să vedem și blocul acesta refăcut cât mai repede pentru că este o grijă a comunității pentru cetățeni care au trecut
printr-o situație nefericită”, a precizat edilul.
Tot mai aproape de modernizarea Cartierului Danubiana
Nu în ultimul rând, administrația speră să implementeze în cel mai scurt timp obiectivul de investiții care vizează modernizarea Cartierului Danubiana. ”Am reușit ca autoritate să achiziționăm terenul cu o suprafață de aproximativ 2 ha fără de care nu puteam face investiția, urmând a prinde banii în buget pentru modernizare. S-a demarat o procedură de licitație, suntem la etapa de evaluare a propunerilor tehnice urmând ca în cel mai scurt timp să finalizăm și să avem un câștigător”, ne-a spus Alin Todireanu.
Modernizarea cartierului Danubiana înseamnă în primul rând înlocuirea instalațiilor vechi de apă-canal. Administrația plănuiește de asemenea crearea de spații verzi, crearea a 200 de noi locuri de parcare, locuri de joacă pentru copii, trotuare, căi de acces, iluminat, strat de uzură pe partea carosabilă, refacerea drumurilor. SC Danubiana SA a fost ofertată în iunie anul trecut de Primăria orașului Popești-Leordeni pe întreaga suprafață de teren ce reprezintă căile de acces, spații verzi, curți, construcții și instalații de apă și canalizare. Cartierul Danubiana se găsește în fosta zonă industrială a orașului Popești-Leordeni. Aici locuiesc aproximativ 2.000 de persoane cu foarte mulți copii. Blocurile nu au fost gândite și nici dimensionate pentru familiști și nici rețeaua de drumuri pentru numărul mare de autovehicule care circulă în prezent în orașul Popești-Leordeni. Rețelele de utilități sunt, de asemenea, învechite. Conductele de apă datează din anul 1977, deci sunt într-o stare de uzură avansată. Și canalizarea menajeră este din anul 1983 și totul este învechit. Primăria nu a putut să facă investiții de niciun fel în zona respectivă, fiind proprietate privată.
Primarul Petre Iacob a explicat că proiectul de modernizare a cartierului este foarte clar și a fost explicat de la bun început pentru a se înțelege în ce va consta. Primăria nu a vrut doar să ia terenul, ci să contribuie la îmbunătățirea vieții cetățenilor din zonă.