Irinel Scrioșteanu: „Să circulăm sănătoși!”

 Este cel de-al patrulea pasaj de pe Centura Capitalei deschis în mai puțin de 2 ani

Duminică dimineață, pasajul suprateran Berceni de pe Drumul Național Centura București (DNCB) a fost deschis, oficial, traficului, la eveniment fiind prezent Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Potrivit declarației ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, ”constructorul va continua să amenajeze zona de sub pasaj și trebuie să finalizeze lucrările cel mai târziu luna viitoare”.

Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.658

Oficialul a precizat că managementul de trafic va fi asigurat de constructor, investiția contribuind, după pasajele Domnești și Olteniţei – Popești-Leordeni, la fluidizarea circulaţiei din zona de sud a Capitalei. ”Este eliminat astfel încă un punct care provoca ambuteiaje, la intersectarea la nivel a Centurii Capitalei (între Popești-Leordeni și Jilava) cu traseul Șos. Berceni (București) – comuna Berceni (DJ 401)”, a completat ministrul.

Cele patru pasaje de tip giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei (Domnești, Olteniței – Popești-Leordeni și Berceni; la Cernica lucrările încă nu s-au finalizat) au fost gândite astfel pentru că DNCB este lipită de calea ferată de centură, iar orice pasaj trebuie să rezolve direcțiile de trafic și peste calea ferată. Practic, giratoriile suspendate permit șoferilor să o ia în oricare direcție au nevoie și să evite calea ferată de centură (fără treceri la nivel), iar Șos. de Centură rămâne la sol și nu va mai avea în calea ei nicio intersecție cu conflict de trafic. La pasajul Berceni, DJ 401 (Șos. Berceni) trece, practic, pe deasupra Centurii prin girația suspendată, și, cum precizam anterior – Centura și linia de cale ferată rămân dedesubt.

Irinel Scrioșteanu a oferit un rezumat al volumului de lucrări realizate la pasajul Berceni, până la momentul dării acestuia în trafic, refe­rindu-se la turnarea a 85.000 mp de asfalt pentru stratul de uzură; așternerea a 27.000 tone de mixturi asfaltice pentru straturile de bază și de legătură; Centura București a fost lărgită la 4 benzi pe o lungime de 2,5 km; au fost executați 5.000 mp de predale prefabricate pe inelul central și 9.500 mp pe rampele de acces, 1.400 tone de oțel pentru tablierul metalic, 30.000 mc de beton armat, 10.200 ml piloți forați și micropiloți, 75 bucăți de grinzi prefabricate; au fost instalați 158 izolatori seismici și alte tipuri de aparate de reazem; au fost realizate două drumuri pentru transporturile agabaritice, cu o lungime de aproximativ 1 km; au fost realizate două drumuri colectoare pentru riverani, cu o lungime de 1,6 km; pentru canalizarea pluvială s-au instalat 5.500 ml de conductă, 150 cămine de vizitare, un bazin de retenție de aproximativ 130.000 litri, un separator de hidrocarburi și o stație de pompare cu trei pompe de mare capacitate. Lungimea totală a drumurilor desfășurate, inclusiv pasaj, este de 7,16 km, iar valoarea inițială a lucrărilor a fost de 146 milioane lei, fără TVA.

”Mulțumesc tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui proiect, în mod special antreprenorului Trameco și subcontractorilor, inginerilor, echipelor de muncitori, dulgheri, fierari, operatori de utilaje, colegilor de la Ministerul Transporturilor și CNAIR, DRDP București. Mulțumesc pentru sprijinul acordat și buna colaborare domnului Hubert Thuma – președintele Consiliului Județean Ilfov, domnului Ștefan Rădulescu – vicepreședintele Consiliului Județean Ilfov, domnului Cristian Pistol – director general CNAIR, domnului Felician Cerneștean – director implementare CNAIR, precum și reprezentanților din partea antreprenorului, membrilor Unității de Implementare Proiect. Am făcut echipă cu autoritățile publice locale și antreprenorul, reușind astfel să depășim toate impedimentele apărute”, a declarat Irinel Scrioșteanu adăugând urarea: ”Să circulăm sănătoși!”

”În acest moment se circulă pe toate cele 3 pasaje din sudul Centurii Capitalei, care se adaugă pasajului Mogoșoaia (nordul Centurii București), pe care le-am deschis începând din anul 2021. La Berceni, constructorul va asigura managementul traficului rutier până la finalizarea și recepționarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract (inclusiv sub pasaj). Eliminăm astfel încă un punct de blocaj major la traversarea Centurii Capitalei (sectorul DN 4 – DN 5) pe traseul Șos. Berceni (București) – comuna Berceni (jud. Ilfov)”, a adăugat și Cristian Pistol, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.