Casa de Cultură „Mihai Eminescu” din orașul Bragadiru a fost marți, 26 noiembrie, gazdă primitoare pentru 32 de formații de copii care au dansat în cadrul etapei de evaluare a proiectului cultural „Studiul dansului popular din zona Ilfovului”.

 

Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 480, ediția print

Proiectul a constat în formarea a 60 de cadre didactice, din cele 40 de localități ale județului Ilfov, în studiul dansului. Mai precis, cadrele didactice au învățat timp de patru sesiuni, în perioada mai – septembrie, tainele coregrafice ale jocului tradițional muntenesc și românesc de la maeștrii coregrafi Ștefan Coman, Ansamblul ”Baladelor Deltei”, Tulcea, și Marin Barbu, altfel spus aprigul ”Nea Mărin”, cel care le pune pe vedetele TV la muncă. Cadrele didactice au format la rândul lor formațiile de elevi care au evoluat în cadrul spectacolului de evaluare finală a proiectului, acest eveniment fiind de fapt ”lucrarea de control” dată de profesori.

Dansul popular, ca materie opțională

Coordonatorul proiectului ”Studiul dansului popular în județul Ilfov” este inspectorul școlar prof. de matematică Cornel-Constantin Gănescu. Parteneri în organizarea și implementarea proiectului au fost Consiliul Județean Ilfov, Inspectoratul Școlar Județean Ilfov, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Ilfov, Asociația Coregrafilor Ansamblurilor Folclorice din România și  Asociația Culturală „Dorulețul”, din Tulcea. Juriul format din maestrul coregraf Marin Barbu, maestrul coregraf Ștefan Coman și Alexandrina Niță, directorul Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Ilfov, a acordat la finalul spectacolului atestate de coregrafi stagiari pentru profesorii coordonatori ai elevilor.

”Intenția noastră este ca, odată ce am sădit această sămânță a jocului popular în rândul copiilor, să rodească puțin și să încercăm să ducem dansul popular ca materie opțională în orele de curs”, a declarat prof. Cornel Gănescu. ”Am fost la ultima pregătire și am rămas foarte surprisă de complexitatea pa­șilor de dans, acum, la copiii noștri”, a spus prof. Alexandrina Niță. ”Dansurile populare constituie un mijloc complex de educare a copiilor în spiritul dragostei faţă de comorile populare, de valorile artistice ale poporului. Profesorii au nevoie, uneori, de o privire din exterior pentru a conștientiza importanţa și influenţa foarte mare pe care o au asupra tinerilor. Aceasta poate fi și o motivaţie puternică pentru a se perfecţiona, pentru a evolua ei înșiși, pentru a se simţi importanţi prin ceea ce sunt și nu doar prin activitatea de predare”, se precizează în descrierea proiectului.