Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a finalizat etapa de semnare a contractelor de acordare a ajutorului de stat în cadrul Măsurii 1 „Microgranturi în domeniul agroalimentar” din cadrul schemei de ajutor de stat, instituită prin OUG privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar, cu finanţare din fonduri externe nerambursabile.

Potrivit unui comunicat al Agenţiei, până la termenul limită, din cei 10.000 de aplicanţi calificaţi în conformitate cu prevederile art. 8, s-au semnat 9.888 contracte de acordare a ajutorului de stat în sumă totală de 49.440.000 euro.

Diferenţa este reprezentată de contracte nesemnate de beneficiari (netransmiterea acestora, renunţarea la ajutorului de stat, transmiterea acestora după termenul limită).

Ajutorul financiar nerambursabil sub formă forfetară este în valoare de 5.000 euro/beneficiar, la cursul valutar aferent lunii mai 2022, respectiv 4,9479 lei. 

Lista cu beneficiarii acestei etape se regăseşte pe site-ul APIA. Această măsură a fost implementată până la etapa de contractare de către MADR în parteneriat cu APIA, prin Centrele judeţene şi cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Plăți de aproape 1,4 milioane de lei, în sectorul creșterii animalelor

APIA efectuează, prin Centrele Județene, plata ajutorului de stat în sectorul creșterii animalelor, solicitat prin cererile de plată aferente serviciilor prestate în luna aprilie 2022. Suma autorizată la plată este în valoare de 1.397.896,79 lei și se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), pentru solicitanții care au accesat această formă de ajutor de stat în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr.1179/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat în sectorul creșterii animalelor, cu modificările şi completările ulterioare.

Angajații APIA, instruiți pentru controalele pe teren

Angajații APIA din cadrul Direcției Control pe Teren – APIA Aparat Central au susținut o întrunire în sistem de videoconferință, în vederea pregătirii campaniei de control pe teren pentru anul de cerere 2022.

Temele au vizat:

● principalelor modificări și completări aduse procedurii în baza căreia se efectuează verificările;

● verificarea pe teren a cerințelor specifice măsurilor 8, 10, 11 și 15 din PNDR 2014-2020; ● controlul pe teren în ceea ce privește cerințele de ecocondiționalitate;

● modalitatea de efectuare a controalelor pentru anexa 17B;

● încărcarea măsurătorilor în aplicația LPIS – GIS și efectuarea fotografiilor georeferențiate.

Un alt subiect important abordat în cadrul instruirii a fost cel legat de conflictul de interese și incompatibilitate, echipele de verificare fiind obligate să depună Declaraţia de confidenţialitate, imparţialitate şi pentru evitarea conflictului de interese.

Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.607