⬤ Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, s-a ținut de cuvânt și promite, în continuare, că și celelalte pasaje de pe Centura Capitalei vor fi gata pe parcursul anului viitor
Pasajul Mogoșoaia de pe Centura București, care duce traficul de pe Drumul Național de Centură București (DNCB) peste DN1A, chiar a fost finalizat și inaugurat. Și nu oricum, ci cu mai bine de jumătate de an mai devreme, în condițiile în care, practic, lucrările au început, la pasaj, în aprilie 2020, după 18 luni de bâlbâieli administrative. Inaugurările înainte de termen sunt foarte rare, și poate de aceea, promisiunile lui Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor din noiembrie 2019, nu au fost luate foarte în serios. Însă, cu fiecare săptămână care trecea, oficialul prezenta etapă cu etapă realizarea lucrărilor, și nu o făcea din birou, ci chiar din mijlocul șantierelor.
Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 569, ediția print
”Am acceptat funcția de secretar de stat și pentru a urgenta proiectele de dezvoltare a infrastructurii din Regiunea București – Ilfov. Când am venit la Ministerul Transporturilor am găsit proiectul Pasajului Mogoșoaia blocat în proceduri administrative, cu întârzieri majore la avizare și autorizare. Am reușit deblocarea lui, am obținut avizele, proiectul a fost ajustat și aprobat în Consiliul tehnico – economic, după ce am rezolvat situația juridică a terenurilor necesare construirii pasajului. Pe 16 martie 2020, am semnat autorizația de construire a Pasajului Mogoșoaia, iar pe 9 aprilie 2020, am predat amplasamentul constructorului, care avea la dispoziție, conform contractului încheiat cu CNAIR, 24 de luni pentru executarea lucrării. Pentru mine, numărătoarea inversă a început atunci! Am stat pe șantier cât de mult am putut, am sprijinit cu tot ce a ținut de mine, de la a pune oamenii în legătură și a-i mobiliza, până la a ajuta cu rezolvarea oricărei probleme care ținea de Ministerul Transporturilor, de Consiliul Județean Ilfov, de Primăria Mogoșoaia, de Primăria Capitalei, precum și de toți deținătorii de utilități din zona pasajului. Iată că acest pasaj este gata în 17 luni și nu în 24. Am demonstrat că se poate, că lucrările se pot duce la bun sfârșit prin înțelegere, colaborare, interes pentru proiectele publice, pentru creșterea calității vieții cetățenilor noștri. Și tot atunci, la startul lucrărilor pe șantierul Mogoșoaia am făcut această promisiune: în maximum 2 ani (2022), vom finaliza cele 5 pasaje de pe actuala Centură a Bucureștiului, respectiv Mogoșoaia, Berceni, Cernica, Domnești și Popești-Leordeni (Olteniței) și, în maximum 3 ani (2023), cele 3 loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură București Sud. Mulțumesc, tuturor celor care au pus umărul pentru ca această lucrare de foarte mare interes (n.r. – Pasajul Mogoșoaia) pentru cetățeni să ajungă la final. Iar cetățenilor le mulțumesc pentru răbdare și pentru susținere”, a declarat Irinel Scrioșteanu.
Obiectiv cu o valoare de peste 33 de milioane de lei
Așadar, pe 30 septembrie 2021, de la ora 15.00, obiectivul de investiţii ”Pasaj Mogoşoaia pe Centura Bucureşti peste DN 1A”, situat pe Centura Capitalei, între km 66+540 – km 67+340, care include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810), rampa de coborâre (km 66+920 – km 67+150) şi pasajul superior peste DN 1A”, a fost dat în trafic, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Contractul pentru construcţia Pasajului de la Mogoşoaia are valoarea de 32,259 milioane lei, fără TVA, iar execuţia lucrărilor, așa cum arătam anterior, a început în aprilie 2020. Antreprenorul care a realizat proiectarea şi execuţia Pasajului de la Mogoşoaia este SC Strabag SRL.
Premierul zice că Pasajul Mogoșoaia e dovada faptului că ”SE POATE”!
”Faptul că se poate circula pe pasajul Mogoșoaia cu șase luni mai devreme decât era preconizat arată că SE POATE. (…) Acesta trebuie să fie modelul de acum înainte: să finalizăm proiectele, dacă nu înainte de termen, măcar la data promisă. Avem un proiect care s-a terminat mai devreme, dar sper să nu fie singurul. Cu o floare nu se face primăvară. Trebuie să fie mai multe proiecte care se termină înainte de termen, pentru că România are nevoie de infrastructură şi să o facem cât mai rapid. În ceea ce mă priveşte, am asigurat finanţarea, pentru moment, pentru toate proiectele”, a declarat premierul Florin Cîțu, prezent la deschiderea traficului pe Pasajul Mogoșoaia, alături de ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, de fostul ministrul al Transporturilor, Lucian Bode, actualul ministru de Interne, de președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, de Irinel Scrioșteanu, de primarul comunei Mogoșoaia, Paul Precup și de Cristian Pistol, proaspăt numit în funcția de președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR.
Paul Precup: ”Un câștig real pentru mogoșoieni, o soluție care va fluidiza traficul”
”Mă bucur enorm că avem acum acest pasaj în Mogoșoaia. Este un câștig real pentru mogoșoieni, este o soluție care va mai fluidiza traficul. În 30 de ani, este o reușită să avem al doilea pasaj construit pe Centura Capitalei. Spun asta cu un gust amar, dar din păcate, aici suntem. (…) Bine că într-un final s-a realizat și acest lucru. (…) Un fost ministru se laudă și încearcă să lase impresia că este doar meritul lui. Mi se pare necuviincios. Sincer, nu asta este realitatea. Lucrările de execuție la Pasajul Mogoșoaia au pornit în vremea ministrului Bode, iar acesta le-a dat în coordonarea ministrului secretar de stat, Irinel Scrioșteanu. Personal, am fost de nenumărate ori la minister în anii de dinaintea numirii lui Irinel Scrioșteanu în funcția de secretar de stat la Transporturilor, și am văzut că era un blocaj total. (…) Așadar, ca om care a fost la minister și când ni se spunea, înainte de 2020, că nu se poate emite autorizația de construire din 1.000 de motive, dar și ca om care a fost de față când s-a semnat autorizația de construire pentru pasaj, vă pot spune un singur lucru cu certitudine: acest pasaj este rezultatul priceperii, diligenței și rigorii domnului Irinel Scrioșteanu. Punct. Iar toată Mogoșoaia știe acest lucru! (…) Asta nu înseamnă că ministrul Cătălin Drulă, când a venit, nu a avut un aport semnificativ la realizarea pasajului. A fost foarte important că l-a susținut pe Irinel Scrioșteanu. (…) Putea să blocheze pasajul, cum a blocat metroul către aeroport, dar nu a făcut-o și, pentru aceasta, este de lăudat și trebuie să fie și dumnealui în gândurile bune ale cetățenilor din Mogoșoaia”, a declarat primarul localității Mogoșoaia, Paul Precup, pentru Mogoșoaia.online.
Președintele CJI, încântat că prima inaugurare din acest an a unui obiectiv de infrastructură rutieră mare se întâmplă în Ilfov
”Zeci de mii de ilfoveni, care muncesc în București, nu vor mai sta blocați în trafic în acest punct, vor ajunge mai repede la serviciu și acasă, la familie. Am mai spus-o: o infrastructură performantă crește confortul și siguranța cetățenilor. Dincolo de asta, să nu uităm că proiectele mari de infrastructură înseamnă și dezvoltare economică. Mă bucur mult că prima inaugurare a unui obiectiv de infrastructură rutieră din acest an are loc în județul Ilfov. Îi felicit pe premierul Florin Cîțu și pe secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, pentru eforturile pe care le-au depus astfel încât pasajul să se deschidă circulației mai devreme cu șase luni față de termenul din contract. Să nu uităm că lucrările la acest pasaj au început atunci când ministru al Transporturilor era liberalul Lucian Bode. Lucrurile se mișcă în direcția bună și la celelalte pasaje de pe Centură. Și acestea din urmă sunt proiecte de o importanță deosebită pentru Regiunea București-Ilfov. Îi asigur pe colegii mei din Guvern de tot sprijinul meu. Noi, autoritățile publice, suntem obligate să facem echipă pentru cetățeni”, a declarat, la rândul său, Hubert Thuma, președintele CJI.