Căutarea unui loc de muncă, în oferta angajatorilor prezenți la Bursa generală a locurilor de muncă, organizată în Ilfov
Căutarea unui loc de muncă, în oferta angajatorilor prezenți la Bursa generală a locurilor de muncă, organizată în Ilfov

◉ Luna mai – luna promovării economiei sociale

200 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă au fost selectate în vederea angajării

Vinerea trecută, pe 20 mai, cu sprijinul Prefecturii județului Ilfov, în sediul instituției s-a desfășurat Bursa generală a locurilor de muncă, organizată de Agenţia Județeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov.
A fost o acțiune foarte bine primită de angajatori, care au reușit să își prezinte oferta de locuri de muncă disponibile, dar și de ilfoveni, care au format coadă la intrarea în instituție, încă de la deschiderea evenimentului. Prefectul județului, Simona Neculae a vorbit cu angajatorii și i-a asigurat că instituția pe care o reprezintă îi susține și este dispusă să se implice în organizarea periodică a unor astfel de acțiuni, iar pe cei aflați în căutarea unui loc de muncă i-a încurajat și le-a urat succes.

Articol apărut ]n Jurnalul de Ilfov nr. 601, ediția print

Pag. 8, Jurnalul de Ilfov nr. 601, Peste 850 de locuri de muncă disponibile la Bursa generală a locurilor de muncă, în Ilfov
Pag. 8, Jurnalul de Ilfov nr. 601, Peste 850 de locuri de muncă disponibile la Bursa generală a locurilor de muncă, în Ilfov

Vineri, la bursă au participat circa 30 de angajatori importanți, precum Makita, Mc Donald’s, City Grill, Monte Cristo Retail Romania, Carrefour, Sensiblue, Flanco, Altex, Superbet, etc, iar oferta a însemnat peste 850 de locuri de muncă disponibile. Pentru o identificare cât mai bună a unui loc de muncă corespunzător pregătirii profesionale, dar și aspirațiilor personale, a fost organizat, în cadrul bursei, un punct de informare și consiliere profesională, unde consilierii specializați ai AJOFM Ilfov i-au îndrumat pe cei aflați în căutarea unui loc de muncă. Au fost, de asemenea, amenajate puncte de informare asupra cursurilor de formare profesională sau reconversie profesională, organizate în cursul acestui an, de către agenția ilfoveană pentru ocuparea forței de muncă sau în legătură cu facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități și pașii necesari a fi parcurși de acestea, pentru obținerea tehnologiei asistive care să le ajute în susținerea activităților profesionale.
A existat un stand unde s-au oferit detalii legate de tot ceea ce ține de oferta de locuri de muncă în străinătate – consilierul EURES răspunzând aici la întrebările adresate de către potențialii angajați, iar pentru cetățenii ucraineni, aflați în căutare de locuri de muncă, au fost printate, în limba română, engleză și ucraineană, broșuri cu informații legate de serviciile gratuite oferite acestora pentru a le face mai ușoară integrarea pe piața muncii din România.
Un alt stand a fost cel al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane, care folosește astfel de ocazii pentru a aduce în atenția cetățenilor activitatea instituției, derulată în domeniul luptei împotriva traficului de persoane. Și, nu în ultimul rând, consilierii Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov au organizat și un stand de informare privind economia socială, unde au fost oferite detalii despre proiectul ”Relația SPO cu angajatorii – eSPOR”, care vizează modernizarea Serviciului Public de Ocupare (SPO) prin adaptarea serviciilor dedicate angajatorilor la schimbările înregistrate pe piața muncii.
Pregătirea viitorilor absolvenți de liceu, pentru piața muncii
În sala de ședințe a Prefecturii Ilfov au sosit, pe rând, elevi din ani terminali de la licee ilfovene care au participat la un atelier dedicat tehnicilor de căutare a unui loc de muncă. Tinerii au primit informații utile despre cum trebuie să-și conceapă un CV, o scrisoare de intenție, cum să se prezinte la un interviu. După aceea, ei au discutat cu angajatorii despre oferta locurilor de muncă vacante şi condițiile de angajare, o excelentă oportunitate pentru viitorii absolvenţi dornici de integrare pe piaţa forţei de muncă.
În paralel cu Bursa generală a locurilor de muncă s-a desfășurat și ședința Consiliului Con­sultativ al AJOFM Ilfov.
La finalul evenimentului, reprezentanții AJOFM Ilfov au anunțat că au venit să-și caute un loc de muncă peste 350 de persoane, iar dintre acestea, 207 au fost selectate în vederea încadrării.

Luna mai – luna promovării economiei sociale

Agenţia Judeţenă pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov reamintește că, potrivit Legii 219/2015, întreprinderea socială poate fi orice persoană juridică de drept privat care desfășoară activităţi în domeniul economiei sociale, care deține un atestat de întreprindere socială și respectă principiile economiei sociale. Statutul de întreprindere socială se recunoaște prin acordarea unui atestat de întreprindere socială. Acesta se acordă persoanelor juridice pe baza actelor de înființare și funcționare. Atestatul certifică scopul social al întreprinderii sociale. Atestatul se acordă acelor întreprinderi sociale care dispun prin actele de înființare și funcționare respectarea următoarelor criterii:
a) acționează în scop social și/sau în interesul general al comunitătii;
b) alocă minim 90% din profitul realizat scopului social și rezervei statutare;
c) se obligă să transmită bunurile rămase în urma lichidării către una sau mai multe întreprinderi sociale;
d) aplică principiul echităţii sociale faţă de angajaţi, asigurând niveluri de salarizare echitabile, între care nu pot exista diferențe care să depășească raportul de 1 la 8.
Atestatul se acordă pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii, dacă se face dovada că sunt respectate condiţiile care au stat la baza acordării acestuia.