⬤ Realizarea M6 Gara de Nord – Aeroportul ”Henri Coandă” a fost împărțită în două secțiuni, fiecare cu 6 stații, iar pentru prima secțiune, contractul ar urma să fie semnat în curând @ Pentru al doilea tronson, Metrorex trebuie să evalueze ofertele până la sfârșitul lunii martie 2022

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor a anunțat la începutul acestei săptămâni care sunt ofertele oficiale depuse la lictația pentru realizarea Magistralei 6 de metrou, secțiunea ”Tokyo” – Aeroportul ”Henri Coandă” Otopeni.

 

Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 585, ediția print

”După ce în ședința de Guvern din data de 2 octombrie 2021, am deblocat proiectul magistralei M6, care leagă Sudul de Nordul Bucureștiului și de Ilfov, iar la data de 19 octombrie 2021, a fost lansată licitația, acum ne aflăm în prima etapă de selectare a candidaturilor, deoarece vineri, la ora 15.00 a fost termenul limită de depunere a acestora”, a anunțat pe Facebook, pe 31 ianuarie 2022, oficialul.

Potrivitsecretarului de stat, s-au înscris la licitație: 

  1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S. 

Ofertant lider 

YUKSEL PROJE A.S.C

  1. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.

Ofertant lider 

TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) 

Ofertant 

CONCELEX

  1. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. 

Ofertant lider 

3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. 

Terț și subcontractant 

TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL. 

Terț și subcontractant 

SOMET 

Ofertant 

VERTATEL INTERNATIONAL

”În perioada următoare, vor fi analizate documentele pentru calificare. După calificarea candidaților, în cea de-a doua etapă, se vor depune ofertele tehnice și financiare. Este vorba despre proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (”Tokyo” – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații: ”Washington”, ”Paris”, ”Bruxelles”, ”Otopeni”, ”Ion I.C. Brătianu”, ”Aeroport Otopeni”. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA”, a detaliat Irinel Scrioșteanu.

M6 este prima linie de transport public de mare capacitate, care va face legătura, cum arătam mai sus, între Sudul și Nordul Capitalei și, totodată prima magistrală de metrou care leagă Bucureștiul de localitățile  din Ilfov (practic va lega Jilava de Otopeni). 

M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. 

”Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din Sudul Capitalei având acces direct în zonele de Nord ale orașului. Linia de metrou M6, pe relația Stația ”1 Mai” – Stația ”Aeroport Otopeni” este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: <<Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de Sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport>>. Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport şi strategiile de dezvoltare din ultimii ani”, a mai explicat Irinel Scrioșteanu.

Aprobarea întregii investiții, care include traseul de 12 stații și 12 trenuri noi de metrou

Secretarul de stat menționat și că actele normative de aprobare ale investiției au fost obținute pentru întreg traseul proiectului, res­pectiv 14,2 km, ­de-a lungul a 12 stații, plus achiziția a 12 trenuri de metrou. ”Indicatorii tehnico-economici ai M6 sunt aprobați de Guvernul României pe baza unor analize economice, care iau în considerare impactul veniturilor de pe întreaga magistrală. Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabiliate, a fost pregătită prin crearea posibilității extinderii până la Terminalul II al Aeroportului Internațional ”Henri Coandă”.

Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația ”Tokyo”, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, în două direcții, cu 4 utilaje TBM și, ulterior, pentru contractarea unitară a lucrărilor de finisaje, instalații, semnalizări și de achiziții material rulant”, a adăugat Scrioșteanu.

Secțiunea 1: ”1 Mai” – ”Tokyo”

Secțiunea 1 – Stația ”1 Mai” – Stația ”Tokyo” are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații cu următoarele denumiri: ”1 Mai” (existentă), „Pajura”, ”Expoziției”, ”Piața Montreal”, ”Gara Băneasa”, ”Aeroport Băneasa”, ”Tokyo” (stație comună cu secțiunea 2).

Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou.

”În paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2”, a mai subliniat Irinel Scrioșteanu.

Accesibilitate pentru nevăzători

Pe 31 ianuarie 2022 a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor de accesibilizare a stațiilor de metrou pentru persoanele cu deficiențe de vedere, a anunțat Metrorex. Lucrările constau în  montarea de elemente din oțel inoxidabil și panouri de semnalistică Braille. Panourile de semnalistică Braille vor fi montate în toate cele 63 de stații ale metroului bucureștean si vor fi: panouri de informare generală exterioare, montate în dreptul fiecărui acces în stație; panouri de informare generală interioară, montate în vestibule; panouri de informare grupuri sanitare.