Parteneri ai școlii ilfovene, în proiectul Erasmus+, care a debutat în septembrie 2022, sunt elevi și profesori din Finlanda, Spania, Turcia, Slovenia și Macedonia de Nord
Recent, Școala Gimnazială ”Ioan Bădescu” din orașul Popești-Leordeni a fost gazda mobilității din România a noului proiect Erasmus+ în care unitatea de învățământ ilfoveană este partener, alături de alte cinci țări.
Astfel, în săptămâna 5-11 martie 2023, elevii și profesorii școlii i-au primit în vizită pe partenerii din proiectul ”The Future of Water” KA220-SCH-D5ED7985 – elevi și profesori de la Colegio Nuestra Senora del Carmen – Cádiz, Spain, Association my Mobility – Macedonia de Nord, Özel Çekmeköy Çözüm Akademi Ortaokulu – Istanbul, Turcia, Zavod Novih Idej – Šentjur, Slovenia și Kuoppanummen koulukeskus – Helsinki, Finlanda.
”Acest proiect are ca scop îmbunătăţirea cunoștinţelor despre apă, ca resursă importantă pentru omenire, dezvoltarea unor obiceiuri de consum și creșterea gradului de conștientizare cu privire la poluarea apei, deficitul de apă, protecția resurselor de apă și importanța acesteia, a celor despre cetățenie mondială responsabilă, de dobândire a competenţelor STEM, caracteristice secolului XXI sau îmbunătățirea competenţelor lingvistice ale elevilor și profesorilor participanţi la proiect. Timp de o săptămână, 60 de elevi și profesori români și străini au participat la diverse activități organizate în școală și în afara școlii în vederea atingerii obiectivelor propuse în acest proiect.
Săptămâna a debutat cu primirea participanților, turul școlii, jocuri de autocunoaștere, utilizând aplicații precum Chatterpix, Mozabook și Padlet, prezentarea școlii și a comunității, apoi vizitarea Palatului Parlamentului, una dintre destinațiile preferate de către turiștii străini. Seara am încheiat-o la pas prin Centrul Vechi al Bucureștiului, loc
care amintește de perioada interbelică, sesizată de musafirii noștri.
Marți a fost ziua în care elevii au conștientizat cât de importantă era, în trecut, apa, pentru procesul de realizare a foilor de hârtie. Astfel obținută și acum, la Moara de hârtie din Comana, această hârtie a fost folosintă pentru confecționarea propriilor cărticele intitulate ”The Future of Water». Apoi, am vizitat Delta Neajlovului, atracție a zilei care a facilitat identificarea acestui ecosistem care are o mare diversitate biologică, zonă ce adăpostește un patrimoniu natural deosebit. Activitățile din Parcul de Aventură Comana au adus un plus acestui proiect datorită exercițiilor de coeziune de grup și de dezvoltare personală organizate în Delta Neajlovului, în preajma apei, activități care au produs o stare de bine tuturor participanților.
Ziua de miercuri s-a concretizat prin vizitarea Delfinariului, Acvariului, Planetariului din Constanța, moment în care toți participanții au avut posibilitatea de a face cunoștință cu beneficiile naturale și materiale pe care le aduc Marea Neagră și Portul Constanța. A fost un alt motiv de conștientizare a rolului apei în viața omului.
Nu se putea aborda o altă temă, în cadrul activităților propuse, mai importantă ca cea de analiză a apei potabile. Astfel că joi, am pornit spre Laboratorul de analiză a apei pentru a participa la o demonstrație, cu echipamente moderne, de verificare a calității apei. Copiii s-au familiarizat cu buletinul de apă potabilă, reușind să răspundă la întrebări precum: „Ce este?”; „Ce conține?” și „Cum se analizează un astfel de buletin?”
Iar vineri au fost la ”Therme”, pentru a asista la procesul de captare a apelor termale de către cel mai mare centru de wellness, relaxare și distracție din România. Temperatura și compoziția apei termale, împreună cu mediul în care ea este captată, fac din această resursă una dintre cele mai valoroase metode de menținere a sănătății și a stării de bine”, ne-a detaliat activitățile organizate pentru gazde și oaspeți, directorul Școlii Gimnaziale ”Ioan Bădescu”, prof. Angelica Coman.
Un bagaj de noi cunoștințe și experiențe
Domnia sa a adăugat că acest tip de proiect este ”un schimb de idei, abordări educaționale care conduc la dezvoltarea unei rețele transnaționale și creșterea dimensiunii europene. Astfel că nu putea lipsi întâlnirea interculturală dintre părinți, profesori și elevii care timp de o săptămână au conviețuit împreună, au împărtășit experiențe, au învățat lucruri noi unii de la alții, continuând astfel povestea Erasmus+ „The Future of Water”, începută în septembrie 2022. Trăsăturile societății interculturale au fost evidențiate pe toată perioada activităților în care toleranța, respectul, acceptarea, dialogul intercultural și barierele din comunicare au fost eliminate”, ne-a completat prof. Angelica Coman.